♥ Chapter 22 ♥


 

Det var lördag morgon och jag vaknade konstigt nog väldigt tidigt. Klockan var bara halv nio när jag tittade och jag kunde verkligen inte somna om igen. Jag gick istället upp och slängde på mig ett par mjukisshorts och ett linne. Jag gick upp till huset och gjorde mig lite äggröra och en macka. När jag satt ute i solen på altanen så kom både Ryan och Selena ut till mig med pigga och glada ansikten. Jag stannade mitt i rörelsen och tittade misstänksamt på dem. Det tog ett tag innan jag fattade att jag satt med gaffeln i handen mitt i luften och öppen mun. Jag la ner gaffeln och stängde munnen snabbt och vände mig sen mot dem och gav dem en misstänksam blick.

”Vad är det med er, då?” Ryan log bara mot mig och jag kände mig obekväm. Han vände sig mot Selena och fick en snabb blick från henne innan han nickade. Jag stirrade fortfarande på dem och väntade på att någon skulle berätta för mig vad det var som kunde göra dem så ovanligt glada.

”Gissa vad!” Selena var den första att bryta den otroligt jobbiga tystnaden som var och log med hela ansiktet och viftade uppspelt med händerna.

”Nej, vad?” Selena himlade med ögonen antagligen för att jag var så tråkig och inte gissade. Men hon lös genast upp i ansiktet igen.

”Vi ska på roadtrip!” hon klappade glatt i händerna som en liten flicka som precis fått veta att hon ska få en hundvalp.

”Roadtrip? Du och jag?”

”Och Ryan.” jag tittade på Ryan som bara nickade, fortfarande med ett leende på läpparna. ”Så du får fixa lite käk så kan jag packa din väska och så åker vi direkt sen.”

”Men va? Nej, jag tänker inte följa med på någon dum roadtrip! Och förresten så ska väl du vara hemma och vila fortfarande?” jag kollade på Selena med en sträng blick som hon genast viftade bort.

”Ser jag ut att må dåligt, tycker du? Nej precis, så därför ska jag åka och du med för den delen.” jag skakade bestämt på huvudet.

”Varför? Du och Ryan kan åka själva. Är det inte lite taskigt att åka någon stans utan Justin? Jag menar, han vill väl också vara med.”

 

 

Justin hade åkt till Toronto på kvällen då Selena hade kommit hem för att ha en gratis konsert till innan han var tvungen att öva inför Believe Tour. Och konserten ägde rum idag. Jag hade gärna velat gå men jag hade inte mage att fråga Justin om biljetter eftersom han var väldigt stressad innan han åkte. Så tyvärr var jag nu fast här hemma med Ryan och Selena som antagligen inte skulle åka en enda meter utan att jag satt med i bilen.

 

♥ 

 

”ROADTRIP! WOHOOOOO!” Selena var överdrivet exalterad där i framsätet i Ryans bil när vi hade kommit iväg, medan jag satt med armarna i kors i baksätet och himlade med ögonen mot henne.

”Men lite glad kan du väl vara, Nessie?”

”För det första; hur ska jag kunna vara glad när ni två tvingade med mig. Och för det andra; kalla mig inte Nessie!” Ryan skrattade åt mig och jag blängde på honom.

”Ska du säga! Du kallade dig själv för ”Nessie” i ditt lilla brev förra veckan.” jag hade inget att svara på det där eftersom jag visste mycket väl att han hade rätt, så jag räckte bara ut tungan åt honom och stirrade sen ut genom fönstret.

 

 

Efter att vi hade åkt bil i ungefär en timme så satt jag fortfarande och tittade ut genom fönstret och följde landskapet, som susade förbi, med ögonen. Bilradion var på riktigt hög volym och både Ryan och Selena sjöng med i varenda låt. Jag hade inte sagt ett ord till dem sen bilen hade rullat ut från uppfarten till Justins hus. Även om jag verkligen inte var på humör alls för en roadtrip så började jag gilla tanken på att komma iväg från Stratford ett tag. Jag hade ju i och för sig varit där hela sommaren. Plötsligt så undrade jag hur länge jag hade varit här exakt så jag började räkna på fingrarna. 5, 6, 7 veckor ungefär. Då var det alltså bara en vecka kvar tills mitt flyg skulle gå hem från Torontos flygplats. Jag kände hur mitt hjärta sjönk ner i magen. Om en enda vecka så skulle jag antagligen aldrig få chansen att ens prata med Justin längre. Inte Selena, Ryan, Jeremy eller någon av ungarna heller. Min otroligt roliga sommar skulle vara över på några sekunder och jag skulle bli tvungen till att åka tillbaka till tråkiga gamla London och till mitt tråkiga gamla liv.

                      De första tonerna på All Around The World spelades i radion och jag kunde inte låta bli att le lite. Justins låtar kunde alltid få mig på bra humör.

”Nej men Nessie. Var det där ett leende som jag såg?” min blick for snabbt mot backspegeln där jag mötte Ryans ögon.

”Nej. Du inbillar dig bara, dumbass.” han skrattade åt mig och vände sen blicken mot vägen igen. Jag kunde inte hålla tillbaka ännu ett leende så jag lät det komma. ”Aye, Selena. Höj ljudet lite.”

”Varför det?” hon låtsades vara sur på mig för att jag tidigare hade vägrat att åka med henne och Ryan och hon använde nu en bitchig ton och vägrade titta på mig.

”För vi är ju på roadtrip, hallå!” hon vände sig ivrigt om och såg stolt ut över att hon fått mig att gilla den här lilla trippen.

 

 

En timme senare satt vi alla tre i bilen helt tysta. Selena sov djupt i framsätet medan jag satt bakom henne och försökte hålla ögonen öppna. Vi hade verkligen tagit slut på våra krafter när vi hade dansat, sjungit och varit helt galna ungefär. Jag märkte att vi nu hade kommit till någon större stad eller något för jag kunde skymta mer och mer byggnader och höga hus en bit längre bort. Vägskyltarna flög snabbt förbi och jag orkade inte se vad det stod på dem för att ta reda på vart vi var någonstans. Jag orkade inte anstränga mina trötta ögon längre och var precis på att falla in i en sömn när jag ändå hann uppfatta vad det stod på en skylt: Toronto.

”Ryan!” jag satte mig hastigt upp och både Ryan och Selena hoppade högt i sina säten. Selena sov nog inte ändå för hon såg hur vaken ut som helst. ”Vad gör vi i Toronto?”

Jag kunde se hur mina nya vänner log mot varandra en stund innan Selena vände sig mot mig igen.

”Vi ska på konsert.”

”Justins konsert?” Selena himlade med ögonen mot mig och suckade.

”Nej, Obamas konsert. Vad tror du?” jag lyckades hålla tillbaka ett glädjetjut och visade istället den väldigt nertonade versionen av det genom att le stort. Jag skulle få gå på en Justin Bieber-konsert!


Jag är faktiskt stolt över att detta kapitel redan hinner komma upp, jag trodde ni skulle få det i slutet av veckan men där hade jag fel.

Har massor med skolarbeten att göra denna veckan men jag ska nog hinna skriva ett till kapitel till er.


5 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL

Stay Tuned! ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

ASSÅ GUD SÅ BRA, Kalxoslzndlsxnd.. Älskar det! <3

2012-09-20 @ 00:04:10
Postat av: Matilda

Sjukt bra!!!

2012-09-20 @ 19:57:11
URL: http://www.soonduk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0