♥ Chapter 26 ♥

GLÖM INTE ATT GILLA SIDAN PÅ FACEBOOK! 
 
www.facebook.com/JustindBieberNovells

 

Vi hade snabbt åkt tillbaka till vårt hotell så att Justin skulle få duscha och fräscha upp sig lite innan vi åkte på vår dejt. Jag hade skyndat mig in i min svit, som jag delade tillsammans med Selena, för att fräscha upp mig själv lite också. Selena hade tittat på mig med världens gladaste min och hela tiden babblat på om hur hon hade planerat det här och hur glad hon var för vår skull, men tillslut så orkade jag inte med hennes tjat längre.

”Selena, kan du hålla käften och hjälpa mig lite här i stället?” jag var riktigt stressad och nervös. Selena stannade upp mitt i en mening och stirrade på mig.

”Med vadå? Vad ska du göra?”

”Men hallå eller? Justin bjöd mig på dejten som ni två har planerat.” Selenas ansikte lös upp ännu mer än innan och kramade om mig.

”Bjöd han dig på dejt? Alltså, Gud! Och förresten så var mitt tack det där med konserten så detta har han kommit på alldeles själv.” okej, det där var inte vad jag hade trott. Var detta en spontan grej av Justin? Det gjorde inte min nervositet bättre. Inte ett dugg.

 

 ♥

 

Justin öppnade bildörren åt mig och hjälpte mig ur den. Jag trodde att det skulle vara fullt med fans och paparazzis utanför restaurangen men det var nästan helt tomt. Och det förvånade mig eftersom vi Beliebers brukar vara riktigt duktiga detektiver och hittar alltid Justin var han än är. Fast det var ändå en lättnad eftersom vi då skulle slippa all uppmärksamhet och skvaller.

Jag spanade in restaurangen innan vi gick in och jag kunde efter en enda liten blick säga att det var en av de finaste som fanns här i Toronto eftersom den såg väldigt lyxig ut. Jag och Justin gick fram till receptionen och hon som stod där välkomnade oss dit.

”Jag har bokat bord för två.” jag tittade förvånat på Justin som inte låtsades bry sig om mig. Hade han vetat att allt detta skulle hända?

”Vilket namn?”

”Johnson.” kvinnan tittade först misstänksamt på honom men nickade sen lite innan hon kollade ner i boken där alla reservationerna stod.

”Kom med här.” Hon började gå och både jag och Justin följde efter henne en bit bakom. Jag lutade mig närmare Justin.

”Använder du Johnson nu igen?” han flinade bara åt mig och jag skrattade tyst. ”Smooth.”

”I know.” jag skakade på huvudet åt honom och plötsligt var vi framme vid vårt bord. Det var lite mer avskilt från de andra borden vilket inte gjorde mig något. Vi satte oss ner medan kvinnan gav oss varsin meny och önskade oss en trevlig kväll.

 

Vi hade under tystnad öppnat våra menyer och tittat efter vad vi skulle beställa. Efter bara någon minut så hade Justin redan slagit ihop sin meny och lagt den på bordet. Han satt nu och studerade mig istället. Efter ett tag så gjorde jag som Justin och mötte hans blick.

”Har du valt?” jag nickade och log. Som om hon hade hört oss så kom det en ung servitris, inte mycket äldre än mig, med ett vitt förkläde och ett litet block i handen. Hon hade långt, blont hår uppsatt i en hög hästsvans.

”Välkommen, mitt namn är Amanda och jag ska vara er servitris under kvällen. Är ni redo att beställa?”

”Ja tack. Jag tar en kycklingsallad och bubbelvatten.” Amanda nickade och antecknade. Hon vände sen sin blick mot Justin och ryckte till lite hon verkade bli lite nervös.

”Jag tar en spagetti och vanligt isvatten, tack.” Såklart så tog han spagetti, vilket jag kunde gissa mig till. Justin fyrade av ett stort leende mot Amanda som log och sa med darrande röst att maten skulle komma om några minuter. När hon hade gått så slog jag till Justin på armen lite löst.

”Du gjorde henne hur nervös som helst, stackaren!” han skrattade bara och ryckte på axlarna.

”Jag kan inte hjälpa att jag är så otroligt snygg.” han gjorde en liten hairflip och jag skakade på huvudet och skrattade.

 

♥ 

 

Vi satt och pratade en stund tills Amanda kom tillbaka med våra drickor som hon ställde på bordet. Jag tog en liten klunk av mitt bubbelvatten och kände hur det kalla rann ner i halsen. Jag märkte att Justin satt och betraktade mig med sina bruna ögon och det gjorde mig nervös denna gången.

”Justin, nu gör du mig nervös när du kollar på mig sådär.” han log mot mig men vände inte bort blicken. ”Förresten, visste du att allt det här skulle hända?”

”Vad menar du?”

”Jo men jag menar, allt på konserten och att jag skulle följa med hit. Du hade ju redan bokat bord. Visste du att detta skulle hända?” han skakade på huvudet och drack lite innan hann svarade.

”Jag visste inte, men jag hoppades.” jag kände hur jag rodnade lite och tittade ner i bordet. Justin skrockade åt mig och fick mig att rodna ännu mer. Vi satt tysta ett tag och det började precis bli en sån där pinsam tystnad precis när Justin bröt den.

”Så, jag har kommit på att jag vet inte så mycket om dig egentligen.”

”jo, jag heter Vanessa Jones, är 17 år…” han himlade med ögonen.

”Jag menar om din familj, skolan, kompisar, intressen.”

”Vad vill du veta?” jag satte upp armbågarna på bordet och lutade mitt huvud i händerna. Justin såg ut att tänka efter en stund.

”Börja med din familj.”

”Okej, jag bor ju en bit utanför London i ett vitt hus med min mamma och pappa. Jag är enda barnet så jag har inga syskon, vilket jag önskade att jag hade. Mamma och pappa brukar oftast inte bry sig om vad jag gör. De vet att jag sköter mig så därför får jag göra nästan vad jag vill. Min mamma är både mamma och som en av mina bästa vänner. Jag kan prata med henne om allt och hon hänger ofta med i vad som händer i mitt liv. Så fort det är något så kan jag alltid komma till henne. Det är skönt att veta att man alltid har någon att prata med.” jag avslutade och märkte hur en stark känsla började växa fram i bröstet. Jag hade inte tänkt på det förrän då hur mycket jag verkligen saknade min familj, speciellt min mamma. Jag hade inte pratat med henne på evigheter, förutom de få gångerna då hon var ledig från jobbet och hon ringde.

Justin märkte att det var något fel när jag hade blivit så tyst.

”Du saknar henne?” jag nickade bara och han lutade sig fram för att ta min hand i sin. Jag tittade upp och log mot honom. Vi satt så ett tag helt tysta. Maten kom in och vi tackade så mycket och blev önskade en trevlig måltid. Vi började äta under fortsatt tystnad. Maten smakade riktigt bra och jag njöt av varenda tugga.

 

”Okej men kompisar då? Jag slår vad om att du har värsta stora tjejgänget.” jag skrattade åt honom. Det var verkligen inte sant.

”Nej du. Jag har en kompis, Sophia, och hon är som systern jag aldrig haft. Vi två är bara med varandra eftersom ingen annan vill vara med oss. Vi är liksom oss själva och alla andra i min klass är coola och populära så de vill inte vara med oss. Men det gör mig absolut ingeting. Vi har i alla fall varandra.”

”Är hon också en Belieber?”

”Om hon är! Haha, vi två är värsta galningarna. Vi kan sitta uppe hela nätterna och prata om dig.” Justin skrattade. Det måste vara konstigt att höra det där. Att folk pratar om en 24/7.

”Varför förvånar det inte mig?” jag ryckte oskyldigt på axlarna och tog en till tugga på min sallad. ”Är Sophia kvar i England?”

”Nej hon har åkt bort över hela sommaren till Japan. Så det var bra att jag fick komma hit, annars hade jag dött där hemma.”

”Vet hon om att du är här med mig?” jag log och tittade på honom.

”Nej, jag har inte pratat med henne sen dagen hon åkte.” jag fick fortsätta att berätta varje liten detalj i mitt liv för Justin och han verkade ärligt talat hur intresserad som helst. Och det var något jag inte kunde förstå eftersom jag själv tyckte att mitt liv var hur tråkigt som helst.

 

 ♥

 

Jag var helt slut efter middagen och jag och Justin satt i bilen hem till hotellet. Justin hade varit den gentlemannen han var och betalat och också gett vår servitris sin autograf och hyffsat i dricks. Hon hade blivit överförtjust och kramade honom. Jag erbjöd mig att ta ett kort med Justins iPhone som han sen lovade skulle lägga ut på Twitter.

Jag satt med huvudet lutat mot Justins högra axel och jag hade svårt för att hålla ögonen öppna.

 

”Nessie, vi är framme.” tydligen hade jag lyckats slumra till lite för hemresan hade tagit mycket kortare tid än ditresan. Jag klev ur bilen tillsammans med Justin och vi gick in i lobbyn. Det var helt tomt i byggnaden och man kunde höra våra fotsteg mot marmor-golvet. Eftersom vi bodde på översta våningen så tog vi hissen upp, lata som vi var. Justin tryckte på vår våning och när dörrarna stängdes så såg jag hur Justin spände hela kroppen. Jag tog hans hand och skrattade å honom.

”Hey, det är ingen fara.” Justin hade klaustrofobi och hatade hissar, vilket alla Beliebers kände till mycket väl. Han log mot mig och la en hand runt min midja. Det kändes riktigt bra. Hissen stannade på vår våning och dörrarna öppnades. Jag gick ut med Justins arm i ett fast tag runt min midja. Vi stannade utanför min svit och jag vände mig mot honom.

”Tack så mycket för ikväll, Justin. Det var helt klart det bästa i mitt liv.” han log stort mot mig.

”Gå in och lägg dig nu. Vi åker tidigt i morgon bitti.” jag nickade och gav honom en kram. Jag tänkte precis öppna dörren till sviten när Justin tog tag om min nacke och drog mig närmare sig. Jag kunde inte röra mig och ag andades tungt. Hans läppar var nu millimeter ifrån mina och jag kunde känna hans andetag.

”Du är så vacker.” hans läppar trycktes mot mina i en öm kyss. Jag besvarade den och det kittlade i magen. Vi stod där ett tag innan vi särade på oss.

”Godnatt, Nessie.” han gav mig en kyss på pannan och började gå bort mot sin svit.

Den där killen kunde verkligen få en att falla pladask på golvet. Och det var något som jag gärna gjorde för honom.

Jag är så ledsen, jag lovade er ett kapitel i går men jag var så uppspelt efter BAAB-videon och kollade på den om och om igen, haha :D
Att Justin lyckades lura oss sådär, sjukt bra är han!
 
5 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL 
 
Stay Tuned! ;)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra!

2012-10-15 @ 17:31:43
Postat av: Tilda

Jätte bra!

2012-10-15 @ 17:32:08
Postat av: Bella

Duktig du är!

2012-10-15 @ 17:34:14
Postat av: Alicia

Nästa snälla !!

2012-10-15 @ 17:35:07
Postat av: Amanda

Du är super duktig och hoppas att det blir ett till idag!

2012-10-15 @ 17:37:19
Postat av: Ewweh

TACK SÅÅ MYCKET!<3

2012-10-18 @ 22:09:31
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Ewweh

fast skulle vilja ha sittplatser, Parkett är bara jobbigt :o<3

2012-10-18 @ 22:12:19
URL: http://justbiebzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0