♥ Chapter 4 ♥


 

Godnatt, Jaxon.” jag gav honom en lätt puss på pannan, som jag hade gjort varje kväll sen jag kom hit, och gick sen över till Jazmyns säng för att säga godnatt till henne med.

Godnatt, Jazmyn.” jag gav också henne en puss och tänkte precis vända mig om för att gå ut ur rummet.

Vanessa, jag tror att Justin tycker om dig väldigt mycket.” jag stannade i steget och skrattade lite lågt.

Jaså? Hur vet du det?”

Man ser det på honom bara.” hon gäspade fram meningen och jag skrattade lite lågt åt henne.

Nu får ni sova, annars orkar ni inget i morgon. Godnatt. Sötnosar.” jag släckte taklampan innan jag gick ut och stängde dörren efter mig.

 

När jag väl låg i min egen säng ute i min lilla stuga så kunde jag varva ner och tänka på allt som hade hänt under dagen. Jag tänkte på när jag pratade med Justin för allra första gången och känslorna jag hade då. Jag tänkte tillbaka på vår konversation där vi frågade saker om varandra. Han hade frågat väldigt mycket om min familj.Han hade också gissat på att jag var från England eftersom jag hade en brittisk accent. När jag sa att han hade gissat helt rätt gjorde han någon slags segergest som han kallade ett ninja-move. Jag log när jag tänkte på det.
Jag hade frågat väldigt mycket om hans karriär; hur det var att vara på resande fot i stort sätt hela tiden, hur det kändes att vara känd, om han hellre skulle velat vara en så kallad ”normal” människa istället, om hans kommande turné som skulle hålla på i 2 år och massa annat. Han verkade tycka det var kul att svara på mina frågor. Han sa att de var annorlunda ifrån vad alla intervjuare och andra fans frågade honom.
Jag tänkte också tillbaka på vårt vattenkrig i poolen. Det var då jag verkligen kände att vi skulle kunna bli hur bra kompisar som helst, jag märkte att vi verkligen passade ihop. Det bästa av allt var när han tog tag om min midja och snurrade mig i vattnet. Jag kunde inte undgå att tänka på oss som ett par. Jag vet att han hade Selena Gomez, att han älskade henne och allt sånt. Men jag kunde ändå inte hjälpa att den tanken kom upp i mitt huvud.
Jag visste att vi bara hade känt varandra i typ en halv dag eller nåt liknande men jag var tvungen att erkänna att jag hade lite känslor för honom. Jag verkligen gillade honom som vän men jag kände att det var lite kärlek vid första ögonkastet, eller ja, för mig i alla fall. Varför skulle Justin ha känslor för mig. Han hade, som sagt, Selena och han älskade henne, det visste jag redan om sen långt tillbaka. Men om han nu älskade henne så mycket, varför hade han tänkt att kyssa mig i poolen? Eller var det bara något jag inbillade mig? Han kanske bara skulle få mig på fall eller något sånt?

 

Jag kände att sömnen började sakta komma till mig och jag gäspade stort och länge. Jag bestämde mig för att stänga av mina tankar en stund så att jag kunde somna. Jag hade ju en livfull dag i morgon också som jag var tvungen att orka med. Mina ögonlock stängdes sakta och precis innan jag föll in i en djup sömn så kunde jag inte låta bli att hoppas att Justin skulle vara med mig och barnen i morgon också.

 

                                                                        ♥

Lite mer än 2 veckor hade nu gått sen jag kommit till Stratford och det var 6 veckor kvar. Den senaste veckan hade det för det mesta regnat så vi var tvungna att hålla oss inomhus. Justin hade, till min lycka, varit med mig och ungarna varje dag. Jag hade tagit vara på tiden då han var med eftersom han veckan efter skulle vara hos sina morföräldrar och umgås med dem och hans mamma.
För varje dag som gick sen jag och Justin träffades hade vi blivit bättre och bättre kompisar. Varje kväll efter att Jazmyn och Jaxon hade gått och lagt sig så brukade jag och han sitta uppe några timmar och prata. Det var på det sättet som vi hade kommit varandra så nära. Han hade pratat väldigt mycket om sin mormor och morfar som betydde allt för honom. Jag hade för det mesta bara lyssnat på vad han hade att säga och sa inte så mycket själv men det var någon gång ibland då Justin ville att jag skulle berätta om mig själv. Och eftersom mitt liv inte var så märkvärdigt så hade jag inte så mycket att berätta.

En dag hade Ryan och Chaz kommit förbi igen för att hälsa på deras bästa vän. Justin hade blivit så glad att det riktigt lös om honom när han kramade om två väldigt saknade personer. När han skulle presentera mig för dem så berättade jag att vi redan hade träffats, vilket förvirrade honom.

När gjorde ni det?” han kollade från mig, till Ryan, till Chaz och tillbaka till mig.

Well, du kan ju alltid fråga de där korkskallarna.” sa jag och nickade åt killarnas håll. När Justin tittade frågande på dem stod de först helt tysta innan de började än en gång tjafsa om vems fel det var att de hade kommit en dag för tidigt. Jag och Justin hade bara skrattat åt dem och skakat på huvudena.

De har inte förändrats ett dugg sen vi var små, haha!” förklarade Justin.

Ryan och Chaz hade stannat hela dagen och åkte inte hem förrän sent på kvällen. De hade hjälpt till med att ta hand om Jazmyn och Jaxon, som verkade älska dem som om de också var deras storebröder. Dagen tillsammans med allihopa hade varit den bästa dagen hittills men jag kunde ana att mer sådana här dagar skulle komma framöver och jag riktigt längtade tills det.

 

                                                                        ♥

 

På min lediga lördag så hade jag tagit sovmorgon till klockan 11 eftersom jag annars gick upp runt 7 för att hinna göra frukost innan de två busungarna vaknade och var vrålhungriga. Min dag blev genast mycket bättre när jag såg att solen lyste starkt på den helt klar blåa himlen. Jag drog på mig mina kaki-färgade shorts och en vit magtröja med texten Hey Love i svart text överbröstet. Jag satte upp mitt hår i en slarvig hästsvans, tog mina svarta ray-ban solglasögon på huvudet och begav mig sen mot huset för att äta frukost.
Jag tog en skål med Coco-pops och mjölk och tog en sked från bestick lådan innan jag gick ut för att sätta mig på altanen. När jag öppnade dörren och klev ut satt Justin vid bordet med sin iPhone i handen. Jag blev helt plötsligt på ett väldigt bus-humör när jag såg att han satt med ryggen mot mig och han hade inte märkt att jag hade kommit. Jag tänkte att jag kunde vara lite taskig mot honom så jag gick in och ställde undan skålen på en bänk innan jag tog en kanna från ett av skåpen och fyllde med iskallt vatten. Jag smög tillbaka ut på altanen och Justin märkte inte denna gången heller att jag kom. Jag tassade så försiktigt jag kunde fram till honom. Tyst i mitt huvud så räknade jag till tre, ryckte mobilen från hans hand och vände kannan upp och ner precis över hans huvud. Han skrek högt av chock och flög upp ur stolen. Han vände sig om och jag kunde inte hålla mig för skratt när hans hår hängde slickat över ögonen och hans vita T-shirt var alldeles genomvåt.

Det där ska du få ångra Vanessa Jones.” sa han med sammanbitna tänder och jag skrattade ännu mer.

Än en gång: Jag är inte rädd för dig!” jag fortsatte att skratta medan han strök bort håret från ansiktet och lyfte lite lätt på ögonbrynen innan han också började skratta.

När vi hade lugnat ner oss så hämtade jag min frukost som jag snabbt skyfflade i mig. Justin tyckte att eftersom jag var ledig så kunde vi ha en ”Vanessa och Justin-dag”, som han kallade det. Han bestämde att vi skulle åka till stranden så jag skyndade mig tillbaka till min stuga för att slänga ner allt jag behövde i en väska för att sen hjälpa Justin med att packa ner lite mat till oss som vi kunde äta till lunch.

 

Är du helt säker på att detta går bra, Justin?” frågade jag honom oroligt när vi kom till stranden och den var helt proppfull med människor.

Jadå, fansen är inte så hysteriska här.” försäkrade han mig och drog med mig i min arm för att hitta en bra plats att ligga på. Vi hittade en plats som låg lite avsides bara några minuter senare där vi bredde ut våra handdukar. Vi gick direkt ner till vattnet och det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara. Vi simmade runt en stund innan vi bestämde oss för att gå upp och vila. Jag la mig ner på mage och knäppte upp bikinin så att jag inte skulle få några linjer på ryggen. Justin la sig tätt intill mig, också på mage och tittade in i mina ögon med ett leende på läpparna.

Vad?” han skakade lite lätt på huvudet och blundade utan att säga nåt. Jag gjorde som honom, blundade, och jag kände hur solen brände skönt på min rygg. Det kändes verkligen som om solen tog riktigt bra idag och jag hoppades på att jag skulle vara riktigt brun och fin sen när vi kom hem.

 

När vi hade varit på stranden i några timmar var klockan ungefär 4 och vi hade hunnit med många dopp i det svalkande vattnet, mycket solande och en riktigt god lunch med baguetter och frukt. Vi bestämde oss för att ta ett sista dopp innan vi drog oss hemåt igen.

Sisten i är ett ruttet ägg!” skrek han och började springa ner mot vattnet. Jag reagerade snabbt och sprang lätt i kapp honom. Jag tog i den sista biten och kom före honom. Jag dök när jag hade kommit tillräckligt långt ut och inte långt efter kom Justin också.

Nejmen ser man på. Kom inte självaste Justin Bieber sist? Blev han verkligen slagen av en tjej?” retade jag honom och han kom sakta emot mig. Jag såg på hans blick och hans leende att han snart skulle göra något och jag tänkte precis akta mig när han tog tag om min midja och lyfte upp mig på axeln. Jag skrek och skrattade på samma gång.

Nej! Justin släpp mig! Justin!”

Ska jag släppa dig?”

Jaaaa! Släpp ner mig!”

Okej!” han lyfte ner mig från sin axel men höll mig fortfarande i famnen. Jag mötte hans bruna ögon och de gjorde så att jag riktigt smälte. Innan jag hann reagera så slängde han mig i vattnet och jag kom under ytan. När jag kom upp igen så stod Justin och gapflabba åt mig. Jag gav honom en sur blick.

Jag sa ju att du skulle få ångra att du hällde vattnet på mig i morse.” han fortsatte att skratta och började sen gå tillbaka till land. ”Kom igen nu, surpuppa. Nu åker vi hem.” Jag följde efter honom och vi gick jämte varandra hela vägen upp på land igen.

När vi hade kommit halvvägs till våra saker så kom det helt plötsligt minst 10 män emot oss, alla med en stor kamera i handen som blixtrade till non-stop. Paparazzis! Jag stelnade till och Justin tog ett fast tag om mina axlar och drog mig intill sin kropp. Vi blev omringade av alla paparazzis och alla skrek frågor om vem jag var; är det din älskarinna, vad har hänt med Jelena. Eller så skrek de bara att vi skulle kolla åt deras håll så att de fick en bra bild. Jag var helt handlingsförlamad. Minnen från min uppväxt, som jag i så många år hade gömt undan långt inne i min hjärna, kom plötsligt tillbaka och jag började hyperventilera. Justin försökte trycka oss ut ur ringen av paparazzis men vi kom ingenvart. Jag började bli yr, jag såg suddigt och alla röster var svåra att höra. Jag kunde bara urskilja en röst och det var Justins stämma som skrek till männen att lämna oss i fred. Jag kände hur mina ben gav vika. Jag kunde inte längre hålla mig uppe själv. Justins armar fångade upp mig och försökte än en gång att trycka sig ut och denna gången lyckades han. Han skyndade sig till våra handdukar där han la mig ner och skvätte lite kallt vatten i mitt ansikte så att jag vaknade till.

När jag såg klart igen så möttes jag av Justins oroliga ansikte.

Vanessa, är du okej?” jag kunde bara nicka men det räckte som svar för honom. ”Kom igen, jag hjälper dig till bilen.”


Chapter 4, allihopa! :) Jag tänkte att det blir roligare att läsa om man har lite bilder i början av kapitlet så det hade jag tänkt börja med nu.

Jag ligger inte så långt före er med kapitlerna så det kan bli lite tunt med det i några dagar här. Men jag ska skriva så fort jag har tid.


Stay Tuned! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0