♥ Chapter 15 ♥


 

 

Helt slut så släppte jag ner en hel hög med disk i diskhon med ett högt skrammel. Ryan kom in med resten av all disk och la också den i diskhon. Vi båda två stod där och tittade på den mer än överfulla diskhon utan att ens röra ett finger.

Så, vad väntar du på?” Ryan vände sig mot mig med ett förvånat ansiktsuttryck.

Ursäkta mig?” sa han med tillgjort förfärad röst.

Börja diska, bro. Det är din uppgift!” han skrattade bara åt mig och skakade på huvudet.

Och vad ska du göra, hade du tänkt? Sätta dig ner och slumra till eller?” jag gick fram till ett utav skåpen och drog ut en handduk som jag sen viftade med framför Ryans näsa.

Jag torkar. Så börja nu.” han himlade med ögonen mot mig men började fylla den ena vasken med vatten och diskmedel.


 

Medan vi två diskade och ställde tillbaka allt porslin som vi hade använt så sa Jeremy hejdå till familjen Hudson och Selena och Justin plockade undan alla stolar och bord från gräsmattan. Mitt och Ryans samarbeta var som en maskin; han diskade en tallrik, ställde den på bänken och diskade sen en ny, medan jag torkade, ställde in i skåp och torkade sen en ny som Ryan hade lagt på bänken till mig. Eftersom jag var van vid att torka och ställa tillbaka saker så kunde jag göra det samtidigt som jag tänkte på annat. Och det andra jag tänkte på just nu var såklart Justin. Jag kunde inte få bort bilden ur huvudet när han hela tiden kollade på mig med samma blick. Den där intensiva blicken som aldrig ville slita sig från mitt ansikte. Jag visste fortfarande inte om det var intensivt men det var vad jag såg i alla fall. Jag började fantisera om min egna version där jag var tillbaka där ute på uteplatsen, i Justins armar som snurrade mig och dansade med mig för fullt. Han kollade på mig med sina bruna ögon som utstrålade hunger, inte hungern efter mat utan hungern efter mig. Han ville ha mig. Han stannade plötsligt upp i dansandet och tryckte mig tätt intill honom. Han smekte min ena kind med baksidan av handen och lutade huvudet närmare. Våra läppar var en centimeter ifrån varandra.


 

Jag tänkte precis sträcka mig fram den sista biten för att förena våra läppar men något fick mig att komma tillbaka till verkligheten. Där stod jag i köket igen med en tallrik i handen och handduken i den andra medan Ryan stod och viftade med armarna och knäppte med fingrarna framför mina ögon.

Hallå! Jorden till Vanessa, Jorden till Vanessa!”

Förlåt, jag fastnade i mina tankar bara.” jag fortsatte att torka tallriken jag höll i och började snabbt med nästa som stod på tur.

Vad tänkte du på?” Ryan kollade nyfiket på mig och jag tvekade inte en sekund med att berätta. Han var den enda som jag verkligen kunde prata med om precis allt här i Stratford.

Justin. Och när vi dansade innan.” jag kände själv hur jag rodnade och var tvungen att fokusera på glaset som jag just nu torkade för att jag inte skulle tappa det. ”Det var så underbart, Ryan! När han rörde vid mig så kändes det som om stora fåglar flaxade runt i magen på mig och när han tittade på mig med det där underbara ögonen så trodde jag att jag skulle sjunka rakt igenom marken. Jag ville inte sluta dansa, jag ville stanna där i hans armar för evigt!”

Ryan tittade på mig med en allvarlig blick och han öppnade munnen för att säga något, men jag hann före.

Jag vet, jag vet,jag borde inte tänka sådär eller känna sådär. Det är han och Selena och det kommer alltid att vara dem. Jag kan inte komma emellan och det ska jag inte göra heller.”

Snälla Vanessa, du måste vara försiktigt med dina känslor. De kan ta över när som helst och då kommer det bli svårt för dig att hålla undan dem. Du måste försöka sluta gilla honom.”

Jag ska, jag måste göra det vare sig jag vill eller inte. Jag måste innan det är för sent.” Ryan nickade mot mig och visade att han accepterade det jag sa. Men jag såg att det var något han inte berättade för mig. Jag la undan det jag hade i händerna och fångade Ryans uppmärksamhet direkt. Han vände sig sakta mot mig igen med blicken i golvet.

Ryan? Vad är det du inte berättar för mig?” jag la armarna i kors och gav honom en menande blick. Han tittade tillslut upp och tog ett djupt andetag.

Nessie, Selena vet om att du gillar Justin och...”

Men det vet jag väl, det var ju jag som sa det till henne!” jag himlade med ögonen och trodde det var det han inte vågade berätta först men han hade mer att säga.

Jag var inte klar! Hon vet om att du gillar Justin och hon vet också att han gillar dig. Jag berättade för henne allt som han har sagt till dig och hela sanningen. Men hon anade redan att han hade känslor för dig så du får inte skylla något på mig nu.” jag bara stirrade på honom med ögon stora som tefat. Visste Selena om att Justin gillade mig också? Vad skulle hända mellan dem nu? Och vad skulle hända med vår vänskap? Var den nu förstörd för alltid?



Jag öppnade munnen för att fråga Ryan vad hon hade sagt om allt det här men precis då så flög dörren upp och Selena rusade in.

Selena?” hon stannade upp ett kort ögonblick men skyndade sig sen därifrån utan att säga ett ord. Jag hann precis se att hennes ögon var röda och hennes kinder var alldeles blöta av tårarna som forsade ner. ”Selena, vänta!” jag kunde höra hur ytterdörren stängdes med en smäll och det blev sen en väldigt obehaglig tystnad i huset.


Uhoh, vad tror ni har hänt med Selena? Varför är hon så ledsen? ;)

5 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL

Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Elin

MEER! <3

2012-08-07 @ 19:50:32
Postat av: Anonym

meeeeeeeer!

2012-08-07 @ 22:53:35
Postat av: Amanda

BÄÄÄÄST

2012-08-08 @ 00:08:20
Postat av: Zoe

grym =)

2012-08-08 @ 01:12:43
Postat av: charlie greven

I WANT MORE!

2012-08-08 @ 22:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0