♥ Chapter 14 ♥


 

Det var sent på kvällen och solen hade nästan gått ner helt och hållet. Jag var precis på väg ut från barnens rum efter att ha stoppat om Jazmyn och Jaxon som båda två var helt utmattade efter all lek med Hudson-tvillingarna, som de just nu sov i soffan i vardagsrummet. Jag gick ut ur huset så tyst det gick, vilket inte var så jätte tyst eftersom mina klackar ekade när jag gick. När jag väl hade tagit mig ut så stängde jag dörren efter mig och började gå mot de andra. Justin, Ryan och Selena satt vid bordet och pratade och tittade på de vuxna som dansade med varandra på uteplatsen med trägolv till musiken som spelade från en högtalare som stod där. Jag gick till Selena och dem och satte mig på en stol bredvid Ryan.

Har de börjat dansa nu helt plötsligt?” frågade jag och nickade mot Jeremy och dem. Ryan skrattade och Justin nickade.

Och det är inte världens snyggaste dans heller.” Justin såg ut att skämmas när Jeremy precis skrek ”titta på mina snygga moves” och gjorde världens fulaste danssteget. Vi andra tre skrattade åt Justin som bara blev rödare i ansiktet.



Vi satt där på våra stolar en stund till medan de vuxna fortsatte att dansa sin ”snygga” dans där på golvet. Spellistan gick av sig själv och plötsligt så kom det en lite lugnare låt. Ryan ställde sig upp och rättade till sina kläder innan han sträckte fram en hand mot Selena.

Får jag lov?” vi skrattade åt hans tillgjorde ”manliga” röst och Selena tackade ja. De gick tillsammans bort mot de andra och började dansa. Jag och Justin satt kvar på stolarna och tittade på när Ryan och Selena anslöt sig till de andra. Ingen utav oss sa ett ord, men det blev ändå aldrig någon pinsam tystnad. Ryan och Selena dansade med varandra och skrattade. Om det inte hade varit Jelena så skulle faktiskt Ryan och Selena vara söta tillsammans. Jag log lite och återgick sen till att titta på deras dans. Efter en stund så hörde jag hur Justin harklade sig lite vid sidan om mig och jag vände mig mot honom. Han satt med sin vänstra hand utsträckt mot mig.

Får jag lov att bjuda upp denna vackra dam till en dans?” han gav mig ett väldigt charmigt leende och jag kände hur mina kinder hettade. Jag tittade ner på mina händer ett ögonblick för att få mitt just nu galet hoppande hjärta att lugna ner sig. När min puls inte var så hög längre så tittade jag upp och log mot Justin. Jag la min hand i hans och tittade in i hans underbart bruna ögon.

Ja, visst får du det.” Justin ställde sig upp och drog mig upp på fötterna innan han förde oss bort till alla de andra där på uteplatsen.

Han la sin hand på min rygg och tog min högra hand i sin vänstra. Han började sen att dansa med mig, inte riktigt vals men något liknande. Jag hade aldrig varit så bra på att dansa och det var jag inte nu heller. Jag råkade vid ett tillfället att snubbla på mig själv och höll på att ramla, men Justins armar fångade mig och hjälpte mig att stå rakt igen.

Tack så mycket. Haha, jag har alltid varit såhär dålig på att dansa.” han skrattade åt mig och började sakta att röra sig igen.

Följ mig bara, det är inte så svårt.” jag nickade och försökte igen.


 

Det tog en liten stund innan jag lärde mig. När jag väl började få pli på det så gick det genast lättare, men jag vågade fortfarande inte att slita blicken från mina fötter, då skulle jag bara snubbla igen.

Man ska titta den andra personen i ögonen, du vet.” Justin skrattade lite åt mig igen och jag skakade bara på huvudet, utan att lyfta blicken.

Den regeln gäller inte mig. Jag kommer bara faila då.” Justin struntade i vad jag sa och vände, med hjälp av två fingrar, mitt ansikte mot hans. Han höll kvar sina fingrar så att jag inte skulle vända ner blicken igen. Han log mot mig och nickade gillande.

Det går ju bra.” jag hade inte märkt det själv men jag hade inte snubblat än och jag kände hur mina fötter rörde sig som de skulle. Jag blev genast mer självsäker och tittade in i Justins ögon nästan hela tiden.

Vi fortsatte att dansa tillsammans och pratade och skrattade under tiden. Jag hade nästan glömt bort att vi inte var de enda som var där. När jag dansade med Justin så kändes det som om tiden stannade. Jag hade ingen aning om hur länge vi hade dansat men det måste ha varit genom minst två låtar. När den tredje låten började spelas så blev vi båda två tysta. Vi bara dansade och sa ingenting. Det var ganska skönt med tystnad faktiskt.

Plötsligt så kände jag hur Justin släppte taget om min midja och drog sig undan lite.

Justin, vad gör...” han log och gjorde så att jag gjorde en piruett och när jag snurrat så tog han ett fast tag om min midja igen och började dansa vals på riktigt. Jag skrattade åt honom och bad honom att sluta men han bara log mot mig och fortsatte att dansa seriöst. Jag gav tillslut upp med att få honom att sluta och dansade lika seriöst som honom. Vi hade hela tiden ögonkontakt och hans blick såg ut att vara väldigt intensiv. Jag kunde ha sett fel, men jag var ganska säker på att den var det.


Jag kunde inte låta bli att titta avundsjukt på Vanessa och Justin där dom dansade och skrattade för fullt. Det var länge sen han hade uppfört sig sådär med mig. Sen han träffade Vanessa så har han inte riktigt vågat vara sådär gullig mot mig som han alltid har varit innan. Och jag kunde nästan ana vad det var som hade gjort honom sån. Jag suckade och vände bort blicken från dem. Minnena från alla gånger då Justin hade betett sig så mot mig spelades upp i mitt huvud och jag kunde inte låta bli att le lite smått. Jag tittade bort mot Vanessa och Justin igen och suckade ännu en gång.

Dom har verkligen bara ögon för varandra.” jag ryckte till när Ryan sa det där och jag tittade förvånat på honom.

Jag trodde det bara var jag som såg det, eller att jag bara inbillade mig.” Ryan skakade besviket på huvudet och tittade på dem.

Jag kan inte fatta att Justin gör såhär mot dig. Han älskar ju dig.”

Tydligen inte lika mycket som innan.”

Jo det är klart han gör det. Du är hans flickvän och inget kan ändra på det.” jag log mot Ryan och skakade på huvudet.

Vanessa kan.” Ryan kollade förvirrat på mig.

Vad menar du?”

Hon är en vacker tjej, Ryan. Hon är yngre än honom och alla vet ju att Justin gillar yngre tjejer för att han tycker att han kan skydda dem då. Och dessutom så gillar Vanessa honom jätte mycket. Vi pratade om det härom veckan.” Ryan såg riktigt förvånad ut när jag sa det sista. ”Vi är jätte bra kompisar, jag och Vanessa. Och jag sa att det var okej för henne att gilla Justin bara hon inte snor honom ifrån mig.” Ryan hade inget mer att säga tydligen så vi blev tysta en stund. Jag kom plötsligt på en sak som jag aldrig hade fått reda på av Justin. Det var något han aldrig hade berättat för mig och Ryan visste vad det var.

Ryan, då när Justin valde mig så var du med Vanessa, eller hur?” han nickade en gång och jag fortsatte. ”Justin sa att du var riktigt sur för att han hade sårat Vanessa. Vad hade han gjort?”

Han hade stuckit iväg när Vanessa sa att hon ville prata med honom om en allvarlig sak.”

Nej men det är något mer, right? Det var inte bara därför som Vanessa blev så ledsen och sårad. Jag vet att det är något mer som Justin inte har berättat för mig!” jag hörde själv hur jag började låta lite ilsken. Ryan suckade och skakade på huvudet.

Jag kan inte berätta. Det är inte mitt jobb att göra det.” jag tittade sorgset på honom.

Snälla, Ryan? Jag måste få veta.” och med de orden så fick jag honom att berätta allt. Han berättade vad Justin hade sagt till Vanessa om sina känslor för henne. Hur han hade sagt att han var tveksam med vem han skulle välja.

Och nu är de bara kompisar som har känslor för varandra. Men ingen av de bryr sig om dem för att de vet att det är fel. Justin valde dig Selena och han älskar dig.” jag nickade bara och tog ett djupt andetag.

Du verkar inte förvånad?” jag skakade på huvudet och tittade på Vanessa och Justin igen. De såg verkligen ut som ett par. Vanessa och Justin. Justin och Vanessa.

Jag har känt på mig att det handlade om något sånt här.” jag såg hur Justin tittade Vanessa intensivt i ögonen hela tiden. Jag visste precis vad jag behövde göra. Och det skulle ske ikväll.


Nejmen, oj! Vad kommer Selena att göra tror ni?

 

Jag ska börja med Chapter 15 nu också så att jag hinner före er! :)

7 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL

Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej, skulle bli jätteglad om du kollade in på min blogg, ännu gladare om du vill göra ett länkbyte! XoX

Svar: Såklart att jag vill göra länkbyte! Jag länkar i ett inlägg och i menyn, låter det bra? :) xx
justindbiebernovells.blogg.se

2012-08-06 @ 15:45:59
URL: http://specialnovells.blogg.se/
Postat av: alva

skitbra :D

2012-08-06 @ 16:16:15
Postat av: Amanda

OMG!! Meeeeeeeeer SNÄÄÄÄÄÄEEEAAAALLLLAA!!
snälla snällla DET ÄR JÄÄÄTTE BRA!

2012-08-06 @ 17:13:37
Postat av: ANONYM

Oj! Jag älskar den hära novellen! :) <3

2012-08-06 @ 17:14:25
Postat av: Julia

O herregud! Meeeeeeer!!!!

2012-08-06 @ 17:15:02
Postat av: Julia

O herregud! Meeeeeeer!!!!

2012-08-06 @ 17:15:03
Postat av: Olivia

OH MY GOD!! SERIÖST MER!

2012-08-06 @ 17:15:47
Postat av: Lilly

Hej! Kapittlet var jätte bra! Mer ikväll?

2012-08-06 @ 17:16:32
Postat av: Lisa

Du är jätte duktig!

2012-08-06 @ 17:17:32
Postat av: Wilma

Jätte bra!!! Mer!

2012-08-06 @ 17:18:19
Postat av: Nellie

meeeeeer

2012-08-06 @ 17:18:47
Postat av: Alicia

Du är JÄTTE bra! Mer

2012-08-06 @ 17:19:20
Postat av: Elin

MEEER!! <3

2012-08-06 @ 17:33:42
Postat av: Felicia

Yes, gör samma så fort jag vaknar imrogon, lovar!
TACK! :D:D

Svar: Bra då säger vi så! ;) kram
justindbiebernovells.blogg.se

2012-08-07 @ 00:12:30
URL: http://specialnovells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0