♥ Chapter 7 ♥


3 dagar senare

Jag satt i mitt rum med huvudet i händerna. Klockan var runt halv 6 på kvällen och jag satt där och tänkte på morgonen då Selena hade kommit. Att jag var tvungen att välja mellan min flickvän och en utav mina bästa kompisar, som jag dessutom hade lite känslor för, fick mig att må dåligt. Såklart att jag valde Selena! Jag hade blivit sårad av att hon inte trodde på mig när jag berättade sanningen men hon skulle alltid vara mitt första och enda val. Men så fanns det ju också Vanessa, jag tyckte om henne så mycket som vän, men jag var så säker på att det bara var en förälskelse jag hade. Snart så skulle de försvinna, det var så kärlek fungerade. Och efter att jag hade berättat för henne vad jag kände så hade det blivit en pinsam stämning mellan oss. Vi kunde fortfarande prata och umgås som innan, bara det att vi rörde inte varandra så mycket och höll oss på ganska långt avstånd.



När klockan var exakt 6 så hade jag bestämt mig. Selena was the one! Det var ändå ett väldigt enkelt val. Jag och Vanessa hade tidigare på dagen pratat om hur jag skulle göra och det var tack vare det som gjorde att jag valde Selena. Jag tog mina bilnycklar som låg på mitt skrivbord och skyndade mig ut ur huset. Min svarta Range Rover stod på uppfarten och jag var på väg ditåt halvt springandes när jag mötte Vanessa.

Hej, jag letade precis efter dig. Kan vi prata?” frågade hon och hon lät allvarlig på rösten. Jag stannade och kollade på henne.

Kan vi inte ta det när jag kommer hem? Snälla.”

Vart ska du?”

Jag ska välja!” jag skrattade lite och sprang vidare till min bil. Jag startade den och körde ut från uppfarten. Precis när jag skulle köra iväg mot Selenas hotell så hörde jag att högt kras och en fönsterruta på dörren till baksätet krossades med hjälp av en ganska stor sten. Jag tittade förvånat på den söndriga rutan och sen mot gården där jag hade lämnat Vanessa. Jag hann precis se hennes ryggtavla när hon sprang runt hörnet på huset.

 

 

Jag knackade tre gånger på dörren till Selenas hotellrum, tog ett steg bakåt och väntade. Jag hade blivit riktigt förvånad när Vanessa kastade en sten genom fönstret och jag förstod inte alls vad som hade fått henne att göra det. Och eftersom jag bara kunde ta hand om en sak i taget så valde jag att prata med Vanessa när jag var hemma, Selena var det viktigaste just nu.

Innanför dörren hörde jag lätta fotsteg och sen öppnades dörren av Selena. Hennes ansikte blev spänt när hon såg mig och hon la armarna i kors.

Hej, får jag komma in?” Selena sa inte ett ord, hon flyttade sig så att jag kunde komma in och stängde dörren bakom mig. Hon bodde såklart i en stor svit med 3 olika rum; vardagsrum, sovrum och badrum. Vi gick och satte oss, hon i en soffa och jag i en fåtölj mitt emot henne. Vi satt tysta en stund innan hon yttrade sig för första gången.

Så, vad gör du här?” jag nickade och tittade allvarligt på hennes perfekta ansikte. Jag kände att mitt hjärta tog ett litet skutt.

Jag har valt.” hon mötte min blick och hon väntade på att jag skulle fortsätta. Men jag sa ingenting, jag bara log stort mot henne.

Mig?” jag nickade och hon studsade upp med ett litet glädjetjut. Jag ställde mig också upp och drog in henne i en stor kram. Jag andades in hennes underbara doft och ville aldrig släppa taget om henne.

Jag älskar dig, Selena. Jag älskar dig över allt annat.” hon gav mig en lätt puss på kinden och skrattade lite.

Jag älskar dig med, Justin. Och jag tror dig.” Vi stod kvar så en stund och bara kramades. Jag var glad att hon hade blivit så glad och att hon sa att hon trodde mig. Det betydde verkligen allt. Jag fick ett stort leende på läpparna och kysste Selena på halsen. Jag fortsatte uppåt tills jag kom till hennes läppar. Hon besvarade kyssen och tillslut så övergick det till hångel. Jag lyfte upp henne och förflyttade oss till sovrummet där jag försiktigt la henne ner på rygg. Hennes ben var slingrade runt min midja och hon drog mig intill sin kropp. Mina händer letade sig försiktigt innanför hennes tröja medan hennes tog ett fast tag om mitt hår. Jag avslutade sakta det vi höll på med och tittade in i hennes underbara ögon.

Ska vi sätta på en film?” Hon nickade bara och gav mig en lätt puss på munnen innan hon försvann ut ur rummet för att någon minut senare komma tillbaka med sin dator i handen.

Vilken ska vi se?”

Välj du.” Vi kurade ihop oss i sängen med täcket runt oss satte på filmen. Selena valde Dear John som jag tyckte var rätt så bra. Hon la sitt huvud på mitt bröst och jag gav henne en lätt puss på hjässan.



Filmen började och jag kände hur mina ögonlock, efter ett tag, började sakta att stängas. Mitt i filmen så plingade min mobil till i fickan och den väckte mig. Jag tog fram mobilen och där var ett SMS från Ryan.

Aye, man! Trodde vi skulle hänga ikväll. När kommer du hem?” Shit, jag skulle ju vara med Ryan. Jag hade helt glömt av det. Att låta Selena veta att jag valde henne var det som var viktigast av allt och nu ville jag bara tillbringa min tid med henne. Ryan borde förstå. Jag valde att inte svara honom så jag låste mobilen och la den på nattduksbordet bredvid mig. Efter en stund så plingade den till igen och jag tittade på den. Ryan igen.

Justin, vad har du gjort mot Vanessa? Hon är riktigt ledsen.” Jag stirrade först bara oförstående på skärmen och sen kom bilden av Vanessa som sprang iväg efter att min ruta hade gått sönder upp i huvudet. Då var det alltså hon som hade kastat stenen. Men varför? Jag hade ju inte gjort henne något. Jag försökte slå bort tanken och svarade inte denna gången heller.

Vem är det?” Selena tittade upp på mig.

Det är bara Ryan.” Under hela filmen fortsatte mobilen att plinga till flera gånger. Tillslut började den ringa i stället men jag stängde bara av ljudet och ignorerade Ryan, som antagligen inte skulle ge sig tills jag svarade. Selena pausade filmen, även om det bara var några få minuter kvar av den, och satte sig upp.

Justin, det är okej att du svarar. Vi har gott om tid tillsammans. Prata med Ryan.” Jag gav henne en kyss innan jag tog min mobil och gick ut i vardagsrummet. Jag stängde dörren in till sovrummet och precis när jag skulle ringa upp Ryan så ringde han mig.

Vad vill du Ryan? Kan jag inte få tillbringa lite tid med min flickvän utan att du ska...”

Vad fan är det med dig, Justin? Är det så svårt att prata med mig i några sekunder? För det första: Tack för att du hör av dig när du ändrar dina planer. Okej, jag respekterar att du vill vara med Selena när ni precis har bråkat men du kan ju i alla fall höra av dig.

Och för det andra: Hur kan du vara så dum i huvudet?” Jag bara skakade oförstående på huvudet.

Vad har jag gjort? Jag har ingen aning om vad du pratar om Ryan!”

Seriöst? Det du sa till Vanessa härom dagen? Och att du bara lämnade henne innan utan att fråga hur hon tog det att du valde Selena? Varför, Justin? Så jävla korkat av dig. Hon har seriöst gråtit non-stop här. Du borde komma hem och be om ursäkt, eller i alla fall förklara dig.”

Och sen när blev du så himla bra kompis med Vanessa, ha? Kan jag snälla få vara med Selena nu! Jag tar hand om det där när jag kommer hem istället.” och med dom orden så la jag på. Jag stängde av både ljud och vibration eftersom jag visste att Ryan skulle ringa upp igen och övertala mig att komma hem och fixa det här igen. Och precis som jag tänkte så ringde det några sekunder efter jag lagt på. Jag stoppade bara ner mobilen i fickan och gick tillbaka intill Selena.

Vad var det? Du lät ganska arg.” Selena tittade oroligt på mig och jag skakade bara på huvudet.

Ryan är sur för att jag egentligen skulle vara med honom ikväll och för att jag inte hörde av mig att jag åkte hit istället. Och sen är han arg för att jag tydligen har gjort något mot Vanessa som har gjord henne jätte ledsen. Jag har ingen aning om vad jag har gjort.” Selena ryckte till lite när jag nämnde Vanessa.

Har du ingen aning alls?” jag skakade bara på huvudet och satte mig ner bredvid henne i sängen.

När jag skulle åka hit så ville hon prata med mig men jag frågade om vi kunde ta det när jag kom hem istället. Och när jag sa att jag skulle välja så sa hon inget mer. Men när jag precis skulle kör a iväg så krossades en ruta på bilen av en sten. Det var antagligen Vanessa som kastade den för jag såg henne springa därifrån.” jag suckade och kunde verkligen inte sluta tänka på vad det var jag kunde ha gjort. Selena försökte övertala mig att inte tänka mer på det. Jag bestämde att jag skulle tillbringa natten hos henne och åka hem tidigt dagen efter för att prata med Vanessa.


Tusen gånger förlåt för att jag inte hann lägga ut detta kapitlet i Fredags! Men jag hoppas att det är okej ändå? :/

 Jag ser att jag har ganska många läsare men det är väldigt få kommentarer..? Lämna gärna feedback till mig så kommer denna novellen bli grym :)

Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Ewweh

Bbraaaa meeeer!! :D

2012-07-15 @ 23:35:08
Postat av: Dina

skitbra =)

2012-07-17 @ 00:51:03
Postat av: Zoe

asbra C=

2012-07-17 @ 01:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0