♥ Chapter 12 ♥


 

Fredag

Jag trodde aldrig att jag skulle bli såhär bra kompis med Vanessa. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det var okej att en tjej gillar min pojkvän, alltså gillar gillar menar jag då. Men det var något som fick mig att tycka att det var acceptabelt, bara de inte hittade på något bakom min rygg.

Jag och Vanessa hade blivit riktigt bra kompisar. Vi hade alltid något att prata om och vi hade väldigt mycket gemensamt ändå. På kvällarna brukade vi ta oss varsin kopp te och sitta och mysa i soffan, på altanen, vid poolen eller så hade vi tjejsnack inne i hennes stuga. Jag hade verkligen saknat det där. Att sitta uppe sent på nätterna och prata om allt mellan himmel och jord med en tjejkompis, utan att folk skulle ta kort och hålla koll på en hela tiden. Jag kände att jag äntligen kunde få andas ut.

Vi hade också umgåtts väldigt mycket under den senaste veckan, även om hon jobbade så hjälpte jag gärna till och var med henne nästan hela dagarna. Justin var inte med oss utan han tog den tiden och spenderade den med sin pappa. De hade ju inte kunnat ha far och son-tid på länge ochbåda tyckte att det var dags för det nu. Jag vet att Justin gillade att jag och Vanessa kom så bra överens och att vi hade kommit varandra så nära.



Idag var det fredag och Justin hade bestämt sig för att vara hemma med mig och Vanessa. Vi hade tagit med oss ungarna till ett köpcentrum för att shoppa och för att röra på oss lite. Det var många som kom fram för att ta kort med Justin och frågade om hans autograf men det var inte helt hysteriskt som det kunde vara ibland. Det var också några som ville ta kort med mig och ibland med både mig och Justin. Vanessa hade hela tiden hållit sig på lagom avstånd tillsammans med Jazzy och Jaxon men det var många som kastade undrande blickar mot henne. Vid ett tillfälle så hade ett gäng med tjejer gått fram till henne och jag såg hennes skrämda uttryck.

Är det inte du som är den där tjejen som var med Justin på stranden?” hon hade bara nickat försiktigt och tittat på mig med en blick som ropade på hjälp. Jag och Justin hade skyndat oss dit och sagt till tjejerna att hon var en vän till oss och de hade genast velat ta kort med henne också.



När vi hade kommit hem senare på eftermiddagen så hade Vanessa fortfarande varit chockad. Hon var inte alls van vid den där uppmärksamheten, det märkte man direkt. Bara någon timme efter att vi hade kommit hem så kom Jeremy med bilen full av mat.

Har du handlat mat så att det räcker hela året eller?” frågade Justin och var snabbt framme för att hjälpa sin pappa med alla kassarna. Jag och Vanessa hade också hjälpt till och efter 3 omgångar med kassar så var allt inne i köket.

En god vän till mig och hans familj ska ju komma över på middag ikväll. Jag sa ju det i förrgår.” Justin fick sin funderar blick och sen lyfte han ett finger.

Aha, juste ja!”

Har du glömt att berätta det för de där två unga damerna? Jag bad dig att göra det direkt efter åt ju.” Vanessa hade blivit förvånad över att hon var inbjuden men sen kom hon på att hon fortfarande hade sin jobbtid och skulle ta hand om ungarna. ”Du behöver inte ta hand om dem hela tiden, bara ha lite koll på dem och titta till dem lite då och då.”

Efter att ha sagt att de som skulle komma på middag skulle komma om 2 timmar så skyndade han sig med att marinera köttet som han sen skulle grilla och fixa all mat. Vanessa såg helt förskräckt ut och skakade hela tiden på huvudet.

Jag har inget att ha på mig! Jag tog aldrig med mig något för ett sånt här tillfälle!” jag tog tag i både hennes och Justins händer och drog med mig dem ut mot uppfarten.

Justin kör oss till mitt hotell så kan du låna kläder och allt sånt av mig, vi har samma storlek. Vi fixar oss i ordning så tar vi en taxi tillbaka hit sen, okej?” Vanessa såg ut att slappna av lite och gav mig en väldigt tacksam blick. Justin gjorde som han blev tillsagd; körde oss till hotellet och åkte sen hem efter att han lovat att fixa i ordning ungarna för Vanessa.


 

Okej, vi har 2 timmar på oss tills vi måste vara tillbaka.” jag skyndade in i sovrummet och slet upp garderobsdörrarna. Vanessa kom stressat efter mig och bara stirrade på alla kläderna som jag hade proppat in i den lilla garderoben.

Wow, du har verkligen mycket kläder, Selena.” jag ”bläddrade” bland galgarna med klänningar på sig och studerade färg och form på dem. Vanessa började kolla efter ett par skor och kommenterade hur snygga alla var, de ena snyggare än de andra. När jag hade kollat igenom alla klänningar och inte hade hittat något så ställde jag mig med armarna i kors och tittade surt på kläderna. Efter några sekunders tänkande så lät jag blicken titta runt i rummet och den fastnade på en påse som låg bredvid sängen. Jag gick fram till den och kom genast ihåg vad som låg i den. Jag tog upp en kort bandeauklänning som var i en sorts persikofärg med lite stenar och paljetter på och under bysten.

Vanessa, den här ska du ha!” hon vände sig om mot mig och tappade skon hon hade i händerna när hon såg klänningen som jag höll upp framför henne.

Den var verkligen jätte fin! Men den är helt ny, jag kan inte ha den då.”

Det är klart du kan. Den är så du, liksom!” jag slängde den mot henne och hon fångade den och tittade på alla glittrande stenar. ”Ärligt talat, du kommer se jätte fin ut i den.”

Är du helt säker?” Vanessa kollade på mig lite tveksamt men när jag nickade så sken hon upp och började snabbt leta upp ett par skor. På bara någon sekund höll hon upp ett par glittrande pumps och jag log stort åt henne.

Perfekt! Okej, nu har vi ungefär 1 timma på oss för smink och hår och sen en halvtimma för att byta om.”

Leggo!” vi skrattade åt hennes ordval och började sen att fixa varandras hår och smink.

Vi stod framför den stora spegeln i badrummet och Vanessa lockade mitt hår medan jag sminkade mig. När jag var klar så bytte vi plats och Vanessas nästan midjelånga hår plattades tills det blev spikrakt.

När vi båda två var påklädda och sminkade så var vi redo att åka tillbaka till Justins hus. Jag ringde ner till receptionen för att beställa en taxi till oss.

Vi har redan en taxi redo för dig och en väninna här utanför. Din pojkvän bad oss att göra det när han gick härifrån för några timmar sen.” jag tackade och log. Justin var alltid så gullig. Innan jag och Vanessa gick ner mot lobbyn så tittade jag mig en sista gång i helfigursspegeln och rättade till min mörklila klänning som hade hamnat lite på sniskan.

Kommer du eller, segis?” Vanessa himlade med ögonen åt mig och skrattade.

Jaja, förlåt mig då. Nu åker vi.”


 

Jag ska bara springa och hämta en handväska i stugan så kommer jag sen, okej?”

Visst, jag går och hjälper de andra med dukning och sånt.” Vanessa sprang iväg mot sin stuga och jag betalade taxichauffören som tackade och åkte sen därifrån. Jag började gå i normal takt mot huset men när jag kom in så var där helt tomt. Det såg inte heller ut som att vi skulle sitta i matsalen och äta eftersom det inte var framdukat eller något sånt. Jag hörde sen Jazmyns skratt ute ifrån baksidan av trädgården och förstod då att vi skulle sitta ute. När jag kom ut så såg jag att Jazmyn och Jaxon lekte med en fotboll, Jeremy stod vid grillen och Justin och Ryan dukade på det långa bordet som hade satts upp mitt på gården. Jag gick fram till killarna och Ryan kom fram för att ge mig enkram.

Hej, Ryan, jag visste inte att du också skulle komma.” han skrattade bara och tittade på Justin.

Han där har väl inte berättat något, antar jag.” Jag skrattade med honom och Justin, som hade hört vad vi sagt, fnös till som om han blev sårad. Men han log mot oss sen och gav mig en kyss.

Du är vacker som vanligt, ja.” jag fnissade och pussade honom på kinden.

Tack, och du är väldigt vacker du med.” han log och gav mig sen en liten längre kyss. Jag hjälpte till att duka och vi var klara på bara någon minut.

Var är Vanessa förresten?” Justin undrade och jag tittade mot huset där Vanessa precis kom ut genom dörren. Jag pekade åt hennes håll och Justin vände sitt huvud mot huset. Jag såg hur hans ögon blev stora av förvåning och hur han drog efter andan.


Är just nu i Dalarna så detta är tidsinställt. Jag har ett till tidsinställt kapitel som kommer senare i veckan ;)

Jag kör ingen limit på dom här 2 kapitlerna men kommentera gärna ändå, jag älskar när ni ger mig feedback!! :D

 

Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Amanda

Men gud, så jääääklans bra! <3

2012-07-29 @ 15:20:02
Postat av: Zoe

GRYM =)

2012-08-02 @ 00:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0