EPILOG ~ 5 år senare


 
Justin öppnade försiktigt dörren till sitt, nu också mitt, stora och riktigt lyxiga hus i Calabasas, LA. Han vände sig leende mot mig och sträckte ut sin hand och väntade på att jag skulle ta den.
"Välkommen hem, Mrs. Bieber." jag kunde inte låte bli att le stort när han sa de orden. Efter en veckas smekmånad på Hawaii, bara han och jag, så var vi äntligen hemma igen. Visst hade jag haft det hur skönt som helst och kunde inte vara lyckligare så hade jag hela tiden längtat hem. Även om jag för en gångs skull hade lyckats vara ensam med Justin så kunde jag inte låta bli att längta till den andra personen som jag älskade så himla mycket.

Jag tog Justins hand i min och han ledde mig in över tröskeln innan han stängde dörren bakom oss. Jag andades in den bekanta doften av huset och blundade. Efter en kort sekund så slog jag upp ögonen igen och tittade oroligt på Justin.
"Är det inte ovanligt tyst?" Justin kollade undrande på mig men efter en stund så nickade han och började gå in mot vardagsrummet.
"Hallå? Mamma? Är ni här?" jag gick precis bakom Justin och lyssnade efter ett minsta lilla ljud. När vi inte fick något svar så började jag bli riktigt orolig. De skulle ju vara här när vi kom hem! De lovade! Jag kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken och Justin märkte hur jag reagerade.
"Hey, baby. Gråt inte, okej? Jag är säker på att dom är på väg nu." jag nickade bara lite på huvudet ocsh torkade bort tårarna som hade börjat rinna nerför mina kinder.
 
 
 
Jag gick förbi Justin och in i vardagsrummet för att sätta mig ner när jag möttes av en helt otrolig syn. På väggen mitt emot mig så var alla tavlorna som hade hängt där borta och ersatta med massor av småbilder från mitt och Justins bröllop, det var bilder på allt från oss till gästerna, från maten och dukningen till stranden och havet, eftersom vi gifte oss på stranden. Och i mitten så hängde det en lite större ram med en fin bild på mig och Justin precis när vi kysstes där framme vid altaret. Det var så vackert att jag började gråta igen, jag snyftade till och lg stort. Justin hörde mig och skyndade sig in till mig men stannade tvärt när han såg bilderna.
"Wow!"
"Gillar ni det?" både jag och Justin hoppade till av att plötsligt höra Jazzys röst bakom oss och vi vände oss snabbt om. Där i öppningen stod alla vi älskade mest av allt på hela jorden; Pattie och Jeremy, Jazmyn och Jaxon, min mamma och pappa och min allra bästa kompis, Ryan och Chaz. Men den enda jag hade ögonen för just då var vad som fanns i Jazzys famn. Min och Justins älskade lilla 6 månaders dotter, Carly Bieber.

Hej alla! Jag ville egentligen fortsätta skriva på novellen men jag har verkligen ingen tid alls längre!
Jag hoppas att ni förstår och inte hatar mig på grund av mitt beslut.
 
Jag gav er den här lilla epilogen så att ni får ett avslut på novellen i alla fall, tyckte att ni förtjänade det!
Ett stort tack till alla ni som faktiskt går in och kollar på bloggen varje dag. Ledsen att göra er besvikna
 
Tack och hej, älskar er<3


Kommentarer
Postat av: maja

Kommer du ta bort bloggen helt?

2013-01-15 @ 08:24:24
Postat av: JDBStories

Fin blogg! Jag har en ny novellblogg om Justin Bieber, första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)

2013-02-10 @ 13:24:22
URL: http://jdbstories.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0