♥ Chapter 24 ♥


 

Jag hittade, konstigt nog, snabbt tillbaka till de andra där framför scenen. Jag ställde mig bredvid Selena igen och tittade mig runt om i arenan. Publiken hade blivit ännu galnare än innan och jag antog att Justin snart skulle kliva upp på scenen. Jag kunde fortfarande inte fatta att jag var där, speciellt inte att jag stod tillsammans med halva Justins crew, hans mamma och hans vänner.

Ett högt ljud uppstod i hela lokalen och jag hoppade högt av överraskning. Det enda jag hörde knappt en sekund senare var ljudet av alla tjejers skrik. När jag verkligen ansträngde mig så kunde jag urskilja tonerna från låten Boyfriend. Jag letade efter Justin på scenen men såg honom inte.

”If I was your boyfriend I’d never let you go…” hans ljuva stämma hördes tydligt och jag kände hur en lycklig känsla bubblade upp i magen. Justin kom i synhåll och när jag såg honom kunde jag inte sluta le stort. Jag ar verkligen på en Justin Bieber-konsert! Det var nu som jag verkligen fattade det. Han fortsatte med sitt uppträdande och man kunde riktigt se på honom hur han verkligen gav in för det. Han dansade som om det var de sista minuterna i hans liv och man kände bandet mellan honom och alla hans fans. När han stod där uppe på scenen så var det det enda som betydde något just då.

Låten tog slut och alla skrek för full hals. Justin gav ifrån sig ett litet skratt.

”Jag älskar er.” volymen höjdes ännu mer och det började nästan göra ont i öronen men jag klagade inte direkt. ”Nu kör vi hårt!”

All Around The World var nästa låt som spelades och jag sjöng med lite tyst så att ingen skulle höra mig. Jag kunde inte heller sluta le, vilket jag hade gjort sen allting började här inne. Jag ände plötsligt hur en liten, varm hand tog tag i min vänstra och när jag tittade dit så såg jag Pattie som log stort mot mig. Jag kände en värmande känsla i hjärtat och log tillbaka. Hon kände mig inte överhuvudtaget men ändå behandlar hon mig som en god vän. Det gjorde mig mycket bättre till mods.

 

 ♥

 

Jag och Selena hade verkligen kommit igång under konserten och efter de två första låtarna så började vi sjunga med och hoppa och dansa där vid sidan av scenen. Det hade verkligen varit roligt och en väldigt härlig upplevelse. Justin hade tittat åt vårt håll ett fåtal gånger under kvällen och det gjorde allting mycket bättre. Tyvärr så var allting på väg mot sitt slut och det var dags för den sista låten. Justin satte sig på en pall mitt på scenen och tog ett djupt andetag. Jag hann se att han kastade ännu en blick mot oss och jag kunde riktigt se hans nervositet i ögonen. Det som var förvirrande var att han var nervös nu i slutet. Han hade genomfört hela konserten hur bra som helst och han var nervös nu? Jag förstod senare varför.

”Den här låten vill jag tillägna en speciell person som betyder väldigt mycket för mig. Det här är från din goda kompis som ett tack för allt du har gjort för henne.” jag undrade vem det var han menade, men samtidigt så var det något som sa mig att det var jag som var den där personen. Som om Justin läste mina tankar så tittade han på mig. ”Du vet vem du är.” jag kände hur mitt hjärta smälte och jag vände mig mot Selena för att ge henne en kram.

”Tacka mig inte än.” hon log lurigt mot mig och jag tittade frågande på henne, men hon nickade bara mot scenen och ignorerade mig. Jag gav också min uppmärksamhet på Justin och undrade vilken låt han skulle sjunga till mig. (Lyssna gärne medan ni läser)

Bandet började spela och jag kände genast igen låten; Fall. Jag blev stel och försökte komma på varför han hade valt just den låten. Han hade hela tiden blicken fäst vid mig när han började sjunga.

”Let me tell you a story about a girl and a boy. He fell in love with his bestfriend, when she’s around he feels nothing but joy.” Nejnejnejnejnejnej. Inte Fall! Av alla låtar så sjöng han Fall! Jag vände mig snabbt mot Selena och tittade ursäktande på henne.

”Selena, jag är så ledsen. Jag visste inte att han skulle sjunga den här. Det var inte rätt av honom att sjunga Fall, förlåt…” Selena skrattade och la händerna på mina axlar. Hon skrattade? Hon borde ha varit helt förkrossad. Hennes f.d. pojkvän, som hon för övrigt precis gjort slut med, sjöng en ”kärlekslåt” till hennes kompis. Även om det var hon som gjorde slut så kan inte Justin gå vidare så fort. Det var inte okej!

”Nessie, ta det lugnt. Han har all rätt i världen att sjunga den. Och varför ska du säga förlåt när det var jag som beordrade honom att sjunga den? Detta är hur jag tackar dig för att du räddade mitt liv, okej?” jag var helt stum. Hon gjorde vad? Var jag i någon sorts konstig dröm eller? Jag öppnade munnen för att säga något men Selena skakade på huvudet och pekade mot Justin med en sträng blick. Jag stängde munnen igen och gjorde som hon sa. Jag lyssnade på varje ord han sjöng och tog det till mig. Jag kunde inte förstå vad han ville säga med det här. Betydde det något eller var det bara för att Selena hade sagt åt honom att sjunga den till mig? Jag fick genast svar på den frågan när Justin vände hela sin uppmärksamhet från fansen till mig. Oh han var inte diskret med det heller. Han sträckte ut armen mot mig och jag kunde inte röra en min. Min mun var hårt ihop pressad och mina ögon stirrade bara tomt på honom.

Det var inte såhär jag trodde jag skulle reagera när självaste Jusin Bieber sjöng en låt till mig. Jag visste inte hur jag skulle känna; var jag glad, ledsen, arg? Justin hade ställt sig upp nu och stod vid kanten av scenen och rörde tjejernas utsträckta händer. Selena skakade min arm lite lätt och när jag tittade på henne så såg hon lite irriterad ut.

”Vad är det? Jag trodde du skulle bli glad?”

”Varför det? Jag var inte beredd på detta, vad hade du tänkt att jag skulle göra?”

”Förstår du inte, Nessie? Han sjunger sina känslor! Han gillar dig och jag vet att du gillar honom! Så vad väntar du på?” jag visste precis vad hon menade med det. Och jag visste också att hon hade rätt. Jag gillade honom, och han mig. Där jag stod just då, jag skulle inte vara där nu. Det var helt fel plats. Jag visste precis vart jag skulle ta vägen nu.

”Jag kan inte vara här längre. Jag måste gå, förlåt.” jag gick förbi Selena och Ryan som båda två kollade förvirrat på mig. Jag började ta mig tillbaka backstage igen. Jag kastade en sista blick på Justin som såg att jag gick därifrån. Och han såg sårad ut, riktigt sårad. Men han fortsatte ändå att sjunga. Jag visste att jag antagligen skulle ångra det här i resten av mitt liv men jag var tvungen att göra det.

När jag väl var tillbaka bakom scenen så skyndade jag mig fram och tillbaka. Jag mötte folk lite här men de hade inte tid att hjälpa mig. Jag gav upp. Jag skulle bara så sabba allting nu.

”Hey, vad gör du här bak, Nessie?” jag tittade snabbt upp och framför mig stod Kenny, Justins gamla bodygard. Han var verkligen stor och jag kände mig som en liten dvärg där jag stod framför honom.

”Kenny, kan du hjälpa mig?” Han nickade och jag kände mig genast trygg med honom. Jag berättade vart jag ville och han visade mig vägen.

 

 ♥

 

”Nu gäller det!” jag tog steg för steg. Sakta men säkert tog jag mig ut mot Justin.

”I will catch you if you fall…” Han vände sig mot mig och stannade upp. När jag hade kommit halvvägs så upptäcktes jag av fansen som började skrika ännu högre. Justin gick sakta mot mig.

När vi möttes på mitten av scenen så stod vi bara och tittade på varandra medan han sjöng. Hans ena hand lyftes upp till min kind och han lät den ligga där medan han lutade sig närmare och närmare. Han stannade 1 millimeter ifrån mina läppar, drog undan mikrofonen och kysste mig.

Hela världen stannade upp. Det var bara han och jag där, och musiken till låten i bakgrunden. Världens bästa känsla spred sig som ett virus i kroppen. Mina armar la sig i hans nacke och jag tryckte mig närmare honom. Alldeles för tidigt så drog han sig undan igen. Hans bruna ögon glittrade och han log lite smått.

”Nessie, jag…”

”Nej. Sjung klart så pratar vi senare.” han nickade.

”Men stanna här med mig.” han förde mikrofonen till munnen igen och fortsatte att sjunga klart låten. Jag stod precis bredvid honom och tittade ut i publiken. Det var en helt annan sak att se allting från den här vinkeln. Det här var fantastiskt. Att stå vid Justins sida när han uppträde var något av det bästa. Fast nummer ett var och skulle föralltid att vara vår första kyss.

 

Jag kunde inte hålla tillbaka leendet som spred sig på mina läppar. Jag tittade på Justin som tog i allt vad han kunde. Våra blickar möttes igen och han log mot mig. Mina kinder hettade lite och jag tittade ner på mina fötter. Jag kände hur Justins hand tog tag i min och kramade om den. Jag kramade tillbaka och tittade ännu en gång på honom.

Låten var på väg mot sitt slut och Justin la en arm om min midja och drog mig närmare honom. Jag kramade om honom lite lätt och log stort. Fansen blev alldeles galna. De skrek högre än någonsin, men jag vet inte om det var av lycka eller av hat. Fast ärligt talat så brydde jag mig inte. Jag hade precis kysst den snyggaste, snällaste, gulligaste, sexigaste och mest underbara killen på jorden, och det var det enda som betydde något just i den stunden.

”Vanessa Jones everybody!” Justin hade avslutat låten och presenterade mig för hans skrikande och gråtande fans. Jag var härmed den lyckligaste människan på jorden.

Deras första kyss!! :')
Vad tyckte ni om detta, är själv inte jätte nöjd men hoppas det var okej.
Har inte hunnit skriva något det sista, har inte mått så bra... men ska försöka skriva mycket nu. :D
 
5 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL 
Stay Tuned! ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skit bra

2012-09-30 @ 17:24:56
Postat av: Amanda

Asså så galet bäst!
Älskar den här novellen, ska få alla jag känner att läsa den. Haha nej men jätte bra verkligen! <3
Och.. JAAA, skriv mera om du har tiden.. så bra är det! <3

2012-09-30 @ 18:56:08
Postat av: Tilda

Grymt!❤

2012-10-01 @ 21:34:03
Postat av: Lisa

Mer!!

2012-10-01 @ 23:55:49
Postat av: Lina

As grymt!<3

2012-10-01 @ 23:56:37
Postat av: Amanda

Jätte bra!!:)

2012-10-01 @ 23:57:05
Postat av: Hilda

Awesome!;)

2012-10-01 @ 23:57:32
Postat av: Tilda

Grymt!

2012-10-02 @ 07:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0