♥ Chapter 32 ♥


Med Justins hand sluten runt min gick vi båda två in genom ytterdörren till huset. Från köket så hördes de skratt och bestick som skrapade mot tallrikar. Precis innan vi rundade hörnet till köket så släppte jag taget om Justins hand, men han tog genast ett fast tag om min igen. Jag stannade upp och tittade på honom.

 

”Det är lika bra att de får veta det nu direkt.” jag skakade skräckslaget på huvudet.

 

”Tänk så gillar de inte att du och jag är tillsammans? Tänk så slänger Jeremy ut mig och…” Justin släppte min hand igen för att lägga båda sina över mina kinder och trycka sina läppar mot min panna i en lätt kyss. När han hade dragit sig undan så tittade han på mig med en allvarlig blick.

 

”Tro mig, pappa kommer bli glad och det kommer Jazzy och Jaxo också. De älskar dig, okej? Jag lovar.” hans röst var lika allvarlig och övertygande som hans ögon och jag nickade mot honom. Han gav mig ett leende och tog min hand i sin och drog med mig in i köket. Justin hälsade god morgon till alla och plötsligt så var det tre huvuden som satt och tittade förvånat på oss. Jeremys blick gled sakta ner mot våra sammanflätade fingrar och kollade sen misstänksamt på oss två.

 

”Och vad är det här?” mitt hjärta sjönk. Nu skulle han kasta ut mig och skälla på mig för att jag blev tillsammans med hans son när jag egentligen bara skulle jobba. Jag tittade upp på Justin som konstigt nog bara stod och flinade stort åt sin pappa.

 

”Vi,” Justins blick mötte min och jag kunde inte annat än att bli lugn av det. ”är nu tillsammans.” jag kunde inte låta bli att le stort och fånigt av meningen och jag kände hur jag rodnade lite. Det var helt knäpptyst i köket för några sekunder medan alla lät det här sjunka in men tillslut slutade det med jubel från Jazzy.

 

”Vanessa kommer vara den bästa storasystern någonsin!” jag, Justin och Jeremy skrattade åt henne och sen anslöt jag och Justin oss vid bordet för att äta en härlig frukost tillsammans alla 5. Hela tiden satt jag så nära Justin som möjligt. Jag ville aldrig lämna hans sida, det var där jag hörde hemma från och med nu. För alltid.

 

 ♥

 

Efter en väldigt utdragen frukost så hade resten av dagen tillbringats med både Justin och barnen vid poolen på baksidan. Jeremy hade åkt iväg och han skulle inte komma hem förrän på natten. Jag och Justin planerade att ha en liten ”festkväll” tillsammans med Jazzy och Jaxon och de tyckte att det lät riktigt roligt. Jag hade skickat iväg Justin till affären för att handla mat och godis och allt annat som skulle behövas medan jag stannade hemma med de små.

När Justin kom hem så hade jag hunnit få Jazzy och Jaxon att duscha och städa undan allt i deras rum. Jag gick ut för att möta Justin vid bilen och hjälpa honom med alla påsar som han hade fyllt med allt från mat till partyhattar. Jag kastade mina armar runt hans hals och gav honom en lång kyss på läpparna innan jag drog mig undan.

 

”Hej, pojkvän.” Justin log stort och pussade mig på kinden och plockade sen upp en påsa i var hand. Jag gjorde det samma och sen gick vi in till Jazzy och Jaxon som sprang runt i köket och jagade varandra.

 

Jag och Justin plockade upp alla varor på köksbänken och la allting i ordning.

Vi började sen hjälpas åt med maten, vilket hade blivit tacos. Justin satte Jazzy på att steka köttfärsen och Jaxon på att duka riktigt fint inne i vardagsrummet. Jag tog på mig skärningen av grönsaker och likaså Justin. Så fort maten var klar så tog vi in alla skålar och sånt till vardagsrummet där Jaxon tydligen hade gått lös.

Överallt låg de serpentiner och annat festligt och på bordet låg de massor med julgransglitter.

 

”Vad har du gjort, Jaxo?” Justin gav sin lillebror en kram och skrattade åt hans mästerverk medan jag gick fram till hyllan vid sidan av TV:n för att plocka fram min absoluta favoritfilm, Lejonkungen, och satte sen in den i DVD:n.

 

Vi satte oss ner i sofforna och började äta. Jag hade inte märkt hur hungrig jag var förrän nu och jag kände hur jag verkligen kunde njuta av den goda maten vi hade lyckats laga. Jag tror att de andra tyckte det var lika gott och att de var lika hungriga som jag eftersom de satt helt tysta och bara åt. När jag tittade på hur alla de andra tre gjorde sina tacos så kunde jag inte låta bli att skratta. De kollade alla på mig med en frågande blick.

 

”Ni är verkligen syskon, eller hur? Ni gör exakt likadant.” jag tyckte det här var otroligt roligt medan de bara verkade tycka att jag var störd som kunde se det roliga i det där. Justin, Jazmyn och Jaxon var ännu mer lika än vad man någonsin har trott och det roade mig.

 

 ♥

 

”Okej, lyssna nu allihopa.” jag klappade i händerna och fick de tre syskonen Biebers uppmärksamhet när filmen hade tagit slut och vi alla var mätta och belåtna. ”Vad säger ni om att göra det här på mitt vis nu?” Jazmyn och Jaxon skrek sitt svar och jag skrattade åt hur taggade de fortfarande verkade vara även om halva kvällen redan hade gått.

 

”Justin, gör redo högtalaren och flyttar sofforna så att vi får lite plats. Jazmyn och Jaxon, ni följer med mig.” precis som jag hade sagt så gick Justin till högtalaren medan vi andra 3 gick till Justins rum för att hämta 4 av hans många kepsar, några solglasögon och hans Mac. När vi kom tillbaka till vardagsrummet så stod Justin och tittade undrande på oss.

 

”Vad ska vi göra?” jag log bara lurigt mot honom.

Jag placerade Mac:en på en byrå och gick in på webbkameran och justerade skärmen lite så att det var perfekt. Sen gick jag fram till högtalaren och pluggade in min mobil.

”Okej, såhär går det till: jag sätter på musik, vi dansar och är helt galna medan vi filmar med Mac:en och sen gör vi en musikvideo av det. Och såklart så lägger vi ut den på Youtube så att alla kan se hur grymma vi är!” Justin kollade konstigt på mig och skrattade löst. ”Vadå? Detta brukar jag och min bästis Sophia göra hela tiden. Det är skit kul!” jag satte på en bra låt och höjde volymen lite innan jag började filma med datorn. Jaxon var den som började dansa först. Efter en stund så gjorde jag honom sällskap och tog på mig en av Justins kepsar och hans svarta Ray-Bans.

 

 ♥

 

Det tog inte lång tid innan vi var igång allihopa och dansade som galningar och sjöng med i låtarna. Hela tiden var det någon som gjorde ett konstigt danssteg och vi bröt ut i skratt.  Jag tror att vi hade hållit på i ungefär 20 minuter när Boyfriend började spelas. Jazzy studsade av glädje och klappade i händerna.

 

”Kom Vanessa, vi gör vår dans!” jag skrattade åt henne och vi ställde upp oss så som vi hade kommit på i början av sommaren innan Justin hade kommit till Stratford.

 

”Jaxon, kom. Du är också med på den här, eller hur?” Jaxon hoppade in direkt och började med sin version av dansen vi alla hade hjälpt till med att komma på. Justin stod lutad mot soffans rygg och studerade mina rörelser. Han skrattade till lite då och då när jag gjorde något fult och jag kunde inte låta bli att le. När den sista refrängen kom så hade Justin studerat in dansstegen och han hoppade in vid min vänstra sida.

 

 

Låten tog slut och vi alla var helt slut. Barnen jublade över att vi hade lyckats felfritt genom hela låten och jag gjorde high-five med de båda. Plötsligt så kände jag ett par armar som slöt sig runt min kropp bakifrån och Justin pussade mig på huvudet. Jag rodnade lite och vände mig om för att titta på honom när han böjde sig ner och gav mig en puss på munnen.

 

”Ew!” både Jaxon och Jazzys röster hördes tydligt trots musiken som fortfarande var på och jag och Justin skrattade åt dem. Han släppte mig för att springa emot dem och plocka upp båda och sen slänga de i soffan för att kittlas. Jag log åt dem och gick sen fram till datorn för att stänga av kameran. Jag gjorde en slängkyss mot den och stängde sen ner allt innan jag pluggade ur min mobil.

”Dags för film alla barn!”

”Aye! Jag är inget barn!” Justin tittade på mig med spelad förolämpad röst men jag nickade bara. ”Jag är äldre än dig, du är bara 17!” jag räckte ut tungan åt honom och log sen.

 

 ♥

 

När vi hade fått i ordning i vardagsrummet så placerade vi oss alla tätt ihop i soffan och satte på Hitta Nemo på TV:n. Det tog inte lång tid innan både Jazmyn och Jaxon hade somnat i Justins knä. Jag kunde inte klaga på dem för jag var minst lika trött efter kvällen. Vi tittade klart på filmen och bar sen in de små till deras sängar. Jag tog Jaxon och Justin tog Jazmyn. När vi hade stoppat om dem och sagt god natt så gick vi till Justin rum för att, vi också, gå och lägga oss.

Jag tog av mig till underkläderna och plockade sen upp en av Justins vita t-shirtar som låg hängd över stolen. När jag hade dragit den över huvudet så hoppade jag ner i sängen och drog täcket upp till hakan. Justin gjorde mig sällskap bara några sekunder senare, han iklädd endast kalsonger, och la sig tätt intill mig. Jag gosade in mitt ansikte i hans bröst och drog in hans doft. Justin pussade mig på hjässan.

”God natt, flickvän.” jag log stort och kände hur det pirrade till i min mage.

”God natt.”

 

Världens sämsta sätt att vakna på var att någon slängde sig över en, och det var precis vad som hände nu. Jag grymtade till och försökte putta bort den som nu satt på mig, vilket jag antog var Jazzy.

 

”Jazzy, snälla. Kan du gå av mig?” jag möttes av ett välbekant skratt men det tillhörde inte Jazzy. Mina ögon flög upp och jag möttes av Vanessas busiga leende. Hon satt gränsle över mig med sina ben på var sin sida om mina höfter och händerna placerade på mitt bröst.

 

”Dags att vakna, sömntuta. Jag har gjort frukost.” Hon böjde sig ner för att kyssa mig och det gjorde jag gladeligen. Jag placerade mina händer på hennes höfter och grävde in mina fingrar lite granna. Istället för att fortsätta med kyssen så drog hon sig undan och hoppade av mig.

 

”Upp och hoppa nu.”

 

”Ja, mamma!” hon skrattade bara åt mig och gick ut.

 

 

Konstigt nog så gick jag upp så fort Vanessa hade stängt dörren efter sig och började ta på mig kläder. Precis innan jag skulle gå så började min mobil ringa så jag plockade upp den ur fickan och tittade på skärmen.”Mamma” stod det och en bild på min älskade mamma lyste upp. Jag svarade genast och tryckte mobilen mot mitt öra.

 

”Hej, mamma.”

 

”Hej, älskling. Jag saknar dig.” jag kände hur glad jag blev av att höra min mammas röst. Jag hade inte sett henne sen den veckan då jag bodde hos henne och min mormor och morfar i början av sommaren.

 

”Jag saknar dig med. Hur är det? Hur mår mormor och morfar?”

 

”Jodå, det är bra med oss. Vi bara undrar när du kommer över igen? Du har verkat ha fullt upp där hemma hos pappa?”jag log åt det där och jag visste att hon hade en aning om vad som var på gång att hända mellan mig och Vanessa redan då under konserten i Toronto.

 

”Ja, det har hänt några saker sen Toronto.”

 

”Som vadå?” i bakgrunden kunde jag höra både min mormors och morfars röster som frågade vad jag sa och jag log åt dem. De var alltid så nyfikna med allt.

 

”Jo, du vet Vanessa Jones? Hon som jobbar här och var med på konserten?”

 

”Jag vet vem hon är, och? Vad är det med henne?” jag tog ett djupt andetag och log stort åt det jag skulle säga.

 

”Vi är tillsammans.” det blev helt knäpptyst i andra änden, vilket jag inte hade sett komma. Jag trodde att min mamma skulle bli glad men hon sa inte ett ord Det var knappt att jag hörde hennes andetag och jag blev genast rädd. Jag trodde att hon gillade Vanessa? Det gjorde hon i Toronto i alla fall. Men tydligen inte längre.


Förlåt för dålig uppdatering, den suger verkligen!

Jag försöker verkligen hinna med att skriva samtidigt som jag gör alla läxor. Jag hoppas att jag inte förlorar alla mina läsare på grund av detta... :/

Jag tänkte att jag varje måndag ska lägga ut ett nytt kapitel, då har jag tid att skriva och då kommer ni alltid att garanterat att få ett kapitel i veckan. Men det kan också bli mer :D

 

5 KOMMENTARER TILL NÄSTA KAPITEL 

Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Tilda

Grymt bra, en fråga bara: börjar du skriva kapitlet när du får fem kommentarer eller börjar du innan?:)

2012-11-19 @ 23:25:30
Postat av: charllie

MY GAWD

2012-11-20 @ 21:46:35
Postat av: Anonym

Meeer!!!!!!

2012-11-26 @ 20:57:21
Postat av: Linnea

Grymt bra:)

2012-11-26 @ 20:57:55
Postat av: Anonym

Dör om du inte fortsätter skriva nu :)

2012-11-26 @ 20:58:30
Postat av: Nicolina

Mer annars dör vi !!!!!!! :)

2012-11-28 @ 07:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0