♥ Chapter 2 ♥


 

En vecka hade redan gått och jag hade kommit in i min roll som au pair riktigt snabbt. Efter bara någon timme tillsammans med ungarna hade de börjat älska mig som en storasyster och jag var glad för det. Jag hade riktigt kul med de två och de lyssnade nästan alltid när jag sa till dem. De senaste dagarna hade de varit så hyperaktiva och tjatat om att Justin snart skulle komma hem. Jazmyn var värst som sprang runt och sjöng på en av Justin´s låtar Boyfriend som var från hans nya album Believe. Eftersom jag lyssnade väldigt mycket på det albumet så sjöng jag med och vi hittade till och med på en liten dans. Jaxon ville också vara med så han hoppade runt som en galning.



Igår hade Justins två barndomskompisar, Ryan Butler och Chaz Somers, kommit för att välkomna Justin hem. De hade tagit fel på dagen och började skylla på varandra. Medan jag stod där och kollade på deras lilla tjafs så kunde jag inte undgå tanken på att jag nu, efter endast en vecka, redan hade hunnit träffa Justins pappa, syskon och kompisar. Det var helt sjukt. För lite mer än en vecka sen träffade jag dom inte i annat än i mina drömmar och nu stod jag där i Justins familjs hus och lyssnade på hans kompisars tjafs.

Ehm... Guys, varför skyller ni inte bara på Nolan? Allt är väl alltid hans fel, eller hur?” Killarna blev tysta och tittade först på mig och sen på varandra innan de började skratta.

Låt mig gissa, du är en Belieber?” sa Ryan och jag nickade stolt tillbaka.

En väldigt snygg Belieber, rättare sagt.” la Chaz till och jag kände hur rodnaden började komma på kinderna. Jag tittade ner i marken och visste inte vad jag skulle säga. Ryan slog till Chaz över huvudet.

Sorry, han brukar stötta på allt och alla så det är inget att bry sig om.” sa han och jag tittade sakta upp och mötte en leende Ryan.

Aye, gör jag ju inte alls!” och så fortsatte det resten av dagen. Jag lärde känna de två killarna riktigt bra och i slutet av dagen var vi rätt så bra kompisar, även om vi hade träffats bara några timmar tidigare. Jag gillade de två.



Idag var dagen då Justin skulle komma hem och jag var otroligt nervös. Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag har alltid velat träffa honom och har bestämt precis hur jag skulle bete mig när jag gjorde det men jag trodde aldrig att det skulle hända. Men nu när det väl ska hända så har jag ingen aning längre. Ju mer klockan blev ju nervösare blev jag. Eftersom ingen visste vilken tid han skulle komma så var jag hela tiden på min vakt. Jazmyn hade frågat om jag var en Belieber och när jag berättade för henne att jag har tyckt om hennes bror sen första början så blev hon jätteglad och skuttade runt och sjöng igen. Hon sa att om jag inte tyckte om honom så skulle hon putta i mig i poolen.

Vanessa, kan vi inte bada i poolen idag?” fråga Jazmyn medan vi satt ute på altan och åt frukost. Jeremy hade åkt tidigt i morse för att göra något så jag fick ta hand om ungarna hela dagen.

Jaaaaa! Bada! Bada! Bada!” sjöng Jaxon och ställde sig upp på stolen.

Om Jaxon sätter sig ner och ni båda två äter upp er frukost så kan vi bada.” båda de två små jublade förtjusande och högg in på sin äggröra jag hade gjort till dem. Efter bara några minuter var de klara och frågade om de fick gå från bordet.

Hjälper ni mig att duka undan här också. Så ska jag hjälpa er med badkläder och puffar och sånt sen.”

När jag äntligen hade fått på Jazmyn och Jaxon sina badkläder och puffar, lät jag dem springa ut och hoppa i poolen medan jag gick till badrummet för att hämta handdukar. När jag kom tillbaka till barnen så var de i full gång med ett vattenkrig. Jag placerade mig i en solstol vid sidan om där jag satte upp mitt långa mörkbruna hår i en slarvig knut och tog på mig solglasögonen. Jag försökte att njuta av stunden och inte tänka på Justin, som kunde komma när som helst.

 

Jag tror att jag slumrade till lite för jag vaknade plötsligt av att det droppade kallt vatten på mina bara ben. När jag öppnade ögonen stod på Jazmyn och Jaxon där och tittade på mig.

Handduk, tack.” bad Jaxon och jag ställde mig upp för att vira in först Jazmyn i en stor vit handduk och Jaxon i en lila. Medan jag hjälpte Jaxon hörde jag att någon kom gåendes över gräset.

Vart är mina två älsklings syskon?” jag stelnade till när personen sa det första ordet. Direkt kände jag igen rösten. Hur skulle jag inte kunna känna igen den där sammetslena rösten som jag lyssnat på sen 3 år tillbaka. Jazmyn som stod bredvid mig släppte sin handduk på marken och sprang mot personen.

Bieber, Bieber, Bieber!” skrek hon samtidigt. Jag tog upp Jaxon i famnen och vände mig sakta om. Och där stod han. Justin Bieber! Han var helt perfekt. Ännu mer perfekt än vad han såg ut att vara på bild. Han hade Jazmyn i famnen och kramade om henne länge.

Jazzy! Gud vad jag har saknat dig, min prinsessa.” han släppte ner henne på marken och tittade bort mot mig och Jaxon. Han fyrade av ett stort leende mot mig och jag trodde jag skulle falla ihop på marken. Bara ett litet leende från honom gjorde mig knäsvag. Jag tog mig samman och gick fram till honom.

Justiiiiiiin!” skrek Jaxon av ren lycka och sträckte sig fram mot honom. Jag gav honom till Justinsom kramade om honom precis som han gjort med Jazmyn.

Jag har saknat dig så mycket Jaxon! Och du har min favorit färg på handduken ser jag.” Han tittade på mig igen och jag log lite blygt. Han släppte ner Jaxon på marken och vände sig till mig.

Hej, jag är Justin.” Han sträckte fram handen och jag skakade den försiktigt.

Vanessa Jones. Jag är au pair.” han skrattade lite lätt, vilket gjorde det svårt för mig att stå igen.

Justin, Justin, Vanessa är en Belieber. Så jag behöver inte putta henne i poolen.” både jag och Justin började skratta åt Jazmyns mening. Hon tog Jaxon i handen och sprang iväg för att sätta sig vid poolen.

Så du är en Belieber, ha?”

Yeah, jag har varit det sen jag hörde One Time. Och jag planerar inte att sluta vara det heller.” han skrattade och jag var förvånad över hur lätt det var att prata normalt med honom. Jag som hade varit så nervös för det här ögonblicket och nu är det som att prata med vilken människa som helst.

Det är bra. En äkta Belieber helt enkelt.” jag log och nickade. Vi fortsatte att prata om lite allt möjligt; mig och mitt liv, om hans syskon och om hans karriär.

 

Efter någon timme eller så så ville Jazmyn och Jaxon ha mat så jag gick för att göra lite smörgåsar och saft. När jag kom tillbaka med en stor bricka flög ungarna ur poolen och tryckte i sig två mackor var på bara någon minut.

Ojdå, vad ni var hungriga då. Har inte Vanessa gett er någon frukost eller?” han tittade på mig med ett leende och jag himlade med ögonen mot honom. Jag var glad över att jag och Justin hade ”klickat” direkt, det kändes redan som om vi hade känt varandra jätte länge,precis som med Ryan och Chaz. Om jag hade tur och inte helt fel så skulle jag och han kunna bli riktigt bra kompisar. Medan jag satt där, helt inne i mina funderingar så märkte jag inte att Jaxon hade tagit kannan med saft i för att hälla upp lite i ett glas till sig själv. Eftersom den var helt full så var den tung och han tappade den rakt i mitt knä. Jag skrek till av förvåning när den kalla saften flög över hela mig och jag kände hur allting började klibba direkt.

Jaxon! Vad gör du?” Justin hade tydligen inte heller märkt något förrän jag skrek och han tittade lite argt på Jaxon som stod med händerna för munnen.

Förlåt mig.” jag hörde att han höll på att börja gråta.

Det gör inget, gubben. Det var ju inte meningen. Men be någon att hjälpa dig nästa gång, okej?” han nickade och jag gav honom en lätt puss på hjässan när jag ställde mig upp. ”Justin, kan du passa de här två så ska jag bara gå och byta om till något som inte är täckt av saft.” Han gjorde tummen upp så jag skyndade mig till min stuga och slängde de blöta kläderna i tvättkorgen. Jag öppnade den översta byrålådan och tog ut min vita bikini med nitar på och ett par slitna jeansshorts. Jag drog på mig de nya kläderna och tittade mig en snabbis i spegeln innan jag gick ut igen.

 


 

Så nu var Chapter 2 ute, hoppas ni läsare, om jag ens har några haha, tycker om det! ;P

Jag tänkte att nu i början när jag inte har så många läsare så ska jag försöka lägga ut ett kapitel om dagen. När ni blir lite mer så kommer jag antagligen att börja med en "Kommentar-limit".

Tipsa gärna era kompisar och andra Justin-Fans och Beliebers som ni känner att titta in här, det hade varit kul om läsarna hade blivit mer, hehe.

 


Stay Tuned! ;)



Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Vad kul sötis, hoppas det kommer gå bra! Jag tidsinställer ett inlägg till i morgon (torsdag) klockan 12.00 och lägger till bloggen i menyn med en gång, gör du detsamma? :)

Svar: Jadå, gör det direkt! ;)
justindbiebernovells.blogg.se

2012-06-27 @ 17:48:17
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Amanda

Asså Gud, detta är skiiiiit bra!
När kommer nästa kapitel? ^^ <3

Svar: Haha, tack så mycket! Tänkte lägga ut nästa kapitel nu ikväll faktiskt ;)<3
justindbiebernovells.blogg.se

2012-06-28 @ 13:50:06
Postat av: Ebba

Ville bara påpeka en sak, Justins pappa bor inte i Stratford utan i Winniepig ^^

Gryyyymt bra! Meeeer!
Men jag tycker inte att det ska gå för fort fram asså jag tycker dom borde bli typ tsms runt kapitel 20 och första kyssen kanske runt kapitel 15 eftersom annars är det ganska konstigt om dom inte har känt varandra länge.
Xoxo

Svar: Tack så mycket!! :DHahaha, ja jag vet att han inte bor i Stratford men jag gjorde så att han bor där nu eftersom det blev bäst så! ;) Tack för ditt tips, jag ska tänka på det. Kom gärna med mer synpunkter och idéer, så denna novellen blir så bra som möjligt! :D
justindbiebernovells.blogg.se

2012-06-28 @ 14:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0