♥ Chapter 1 ♥


Jag kunde inte fatta att jag hade haft den här turen. Turen som tar mig till det stället som jag dyrkar mest av allt. Turen som, förhoppningsvis, kommer förändra mitt liv. Att jag just i denna stunden satt på ett flygplan som var på väg över Atlanten med riktningen mot Kanada hade varit en dröm sen 3 år tillbaka.

Jag kommer ihåg den dagen då jag hade suttit inne på Youtube och klickat upp massa olika videos i hopp om att fördriva tiden. Jag kommer ihåg känslan i magen jag fick när jag hörde den där änglalika rösten börja sjunga.Jag kommer ihåg hur jag genast efter några sekunder blev helt förälskad i låten jag hade hittat, hur jag började söka upp personens namn och läsa information om honom. Hur jag sakta hade knappat in hans namn på tangenterna; J-U-S-T-I-N-B-I-E-B-E-R.
Sen 3 år tillbaka har jag varit en Belieber. Och min stora dröm att åka till hans hemstad, Stratford, gick nu i uppfyllelse. Nu skulle jag tillbringa min sommar där i Stratford och det som gjorde min resa ännu bättre var att jag visste att Justin skulle också vara där hela sommaren för att sen börja med sin turné i Nordamerika. Om jag hade tur så skulle jag träffa honom. Allt det här var tack vare att min mamma ett halvår innan hade tjatat på mig att jag var tvungen att sommarjobba om jag ville ha råd med en biljett till Justin's kommande turné. Så jag bestämde mig för att hitta ett jobb som au pair.



”Har du hittat något än?” min mamma kom fram till mig där jag satt på en stol i köket med min laptop framför mig. Jag letade efter ett au pair jobb på internet. Jag hade letat i minst 4 månader men fortfarande inte hittat något som lockade mig.
Eftersom jag var så inne i mitt letande skakade jag bara på huvudet åt mamma som gav mig en lätt kram om axlarna.
”Ha tålamod, du kommer snart hitta något bra.” mamma gick ut från köket och jag fortsatte att scrolla neråt på sidan jag var inne på. Precis innan jag tänkte ge upp och kryssa ner sidan så fastnade mina ögon på en annons.

 

Mitt namn är Mr. Kingsley. Jag har 2 barn, 4 och 3 år. Jag vill ha en glad, snäll och positiv person med mycket tålamod som kan jobba som en au pair och ta hand om mina barn som båda två har väldigt mycket energi. Jobbet varar i 8 veckor. Du kommer att ha en egenstuga som du bor i och du kommer också ha tillgång till bil. När du anländer så får du ett schema, en lista med saker som är viktiga, etc...”

 

Jag klickade in på länken och skummade igenom texten. Jag fick ett stort leende på mina läppar när jag insåg att det här var det rätta jobbet.

”MAMMA! Jag har hittat en! Kom hit och läs detta.” min mamma kom springandes och jag gav henne laptopen. Hennes ögon förflyttades snabbt fram och tillbaka medan hon läste. När hon var klar gav hon mig datorn igen och gav mig ett stort leende.

”Det där låter riktigt bra, Vanessa! Och det är i din favorit stad också.”

”Va? Min favorit stad?” jag skummade snabbt igenom texten igen och denna gången såg jag det. Stratford, Canada.

”Stratford...” sa jag och tittade drömmande på namnet.

”Ja, det är väl därifrån som han där Austin Bieber kommer från, eller hur?”

”Han heter JUSTIN Bieber, mamma. Och ja, det är där han kommer ifrån.”



Jag vaknade upp ur mitt dagdrömmande när det pep till inne i flygplanet och bältesknappen tändes. Jag tittade snabbt ut genom fönstret och märkte att vi nu flög över land, över Canada. En kvinnas röst berättade att vi var på väg att landa och att man skulle sitta kvar på sin plats tills man fick ta av sig bältet.
Landningen tog inte lång tid och när jag såg att planet var nere på fast mark började nervositeten komma. Jag var nu helt ensam i ett stort land som jag aldrig hade varit i innan.

 

Jag hade precis hämtat min resväska från bagagebandet och var nu på väg ut för att hitta en taxichaufför som skulle köra mig till Stratford som låg ungefär en timme bort. Det tog inte lång tid att hitta min chaufför, han stod och höll upp en skylt med mitt namn på och när jag gick fram och hälsade så tog han hand om min väska och visade vägen till bilen.
När jag satt i baksätet av taxin och var beredd för att åka sträckte min chaufför fram ett kuvert till mig.

”Mr. Kingsley bad mig att ge dig det här.” sa han och jag tackade och öppnade kuvertet där det låg ett brev i.

 

Kära Vanessa Jones. Jag ville förbereda dig för en sak. När du kommer hit och du ser mig så tror jag att du kommer känna igen mig. Och jag tror också att om du inte är beredd så kommer du antagligen att göra detta jobbet för uppmärksamhetens skull.
Jag väntade med att berätta det här tills nu för jag ville inte att någon annan skulle försöka få jobbet som au pair och göra det bara för att få träffa min son. Du vet redan vem det är slår jag vad om. Mitt namn är inte Mr. Kingsley. Mitt riktiga namn är Jeremy Bieber.”

”Oh... My... God...”
jag bara stirrade på brevet, helt chockad. 'Mitt namn är Jeremy Bieber.' DEN Jeremy Bieber? Jeremy Bieber, Justin´s pappa? Jag läste igenom brevet minst 10 gånger till innan jag fattade att jag skulle ta hand om Justin Bieber´s små syskon, Jazmyn och Jaxon.
Jag satt och tänkte på det här hela resan och jag märkte knappt när bilen stannade utanför ett stort hus. När jag klev ur bilen så möttes jag av en lång man med ett leende på läpparna. Jag såg direkt att det var Jeremy och var då glad att han hade förvarnat mig. Jag tror att jag hade svimmat annars.

”Hej, Vanessa, Välkommen till Stratford. Du kan kalla mig Jeremy.”

”Hej, Jeremy. Jag är så glad att jag fick den här chansen att komma hit.” Jeremy betalde taxin och tog min väska och började gå mot huset. Han förklarade lite varför han behövde en au pair och vad jag skulle få göra denna sommaren. Han ledde mig in i deras vardagsrum där han bad mig sätta mig ner och gav mig en burk Coca-cola. Han gav mig ett schema som vi gick igenom och sen gick vi igenom listan med viktiga saker som jag var tvungen att veta om. Jag skulle få vara ledig på lördagarna och halva söndagen. Efter en halvtimma var vi klara och han skulle visa mig till min lilla stuga som jag skulle få bo i.

”Varsågod. Det är inte särskilt stort men det finns i alla fall en dubbelsäng, byrålådor och ett litet badrum. Jag hoppas att det är okej.”

”Såklart det är, det är alldeles perfekt för mig.” Jeremy gav mig en nyckelknippa med nycklar till stugan, huset, garaget och bilen. ”Bara så att du vet så har jag ingen körkort så jag behöver inte bilnyckeln.” Han skrattade åt mig och viftade lite med handen.

”Du kan behålla den ändå. Man vet ju aldrig om du behöver den en dag.” han började gå tillbaka till huset för att lämna mig ensam ett tag för att packa upp mina saker.

”Åh, jag höll på att glömma. Nästa vecka så kommer min son Justin hit. Han kommer bo hos oss ibland och ibland hos sina morföräldrar.” en bubblande känsla i magen kom och jag log stort av ren lycka.

”Det har jag vetat ett tag nu, haha.” Jeremy kollade lite frågande på mig innan han nickade.

”Du är en av hans Beliebers?” jag nickade stolt och gav honom ett leende. ”Jag hoppas bara inte att du är en av de där galna fansen som skriker och gråter när de träffar honom. Jag är inte säker påatt han orkar med det en hel sommar. Men eftersom du verkar ganska lugn just nu så borde det inte vara några problem” han blinkade med ena ögat och lämnade mig sen själv.

 

Jag skulle få träffa Justin Bieber! En hel sommar med bara Justin och hans familj! Det var helt otroligt vilken tur jag hade haft som såg annonsen på internetet. Jag stod kvar på stället ett tag och tog in allt i huvudet innan jag började packa upp min stora väska med kläder och annat. Efter 45 minuter var jag helt klar och knuffade in väskan under dubbelsängen som stod mitt i rummet. Jag tog ett djupt andetag och gick ut ur stugan för att gå och leta upp Jazmyn och Jaxon som var någonstans i huset. Jag skulle äntligen börja mitt stora äventyr.


Första kapitlet här nu då! Vad tycks? Verkar det vara en vettig handling än så länge? :)

Kommentera era åsikter och kom gärna med idéer



Stay Tuned ;)


Kommentarer
Postat av: Linn

sv; det e klart! Sitter med mobilen just nu men jag lägger in dig så fort jag sitter vid datorn. :)

Svar: Åh Gud vad snällt av dig!! :)
justindbiebernovells.blogg.se

2012-06-25 @ 15:31:34
URL: http://Http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0